Ana sayfaAvrupaTürkiyeUÇSUZ BUCAKSIZ ANADOLU-13.BÖLÜM (5000 km)TAŞUCU/ ISPARTA / SİLİFKE -OLBA / ISPARTA

Taşucu’na vardığımızda kalabalık başladı.Denize girmek isteyen turistler sahilleri doldurmuş. Uzun yollar geçtikten sonra bir hayli yorgun olarak geldiğimiz bu güzel yerde en az  iki gece kalarak dinlenmek istiyoruz.Otel ararken denize oldukça yakın Lotus Boutique Hotel hoşumuza gidiyor. Bir aile işletiyor. Samimi insanlar.Hemen denize giriyoruz.Dinlenmeyi hak ettik.

Akşam havuz kenarında oturup sohbet etmek pek zevkli. Devamlı müşterileri var.Ertesi gün öğlen yemeği için “Taş Konak” diye bir yere gidiyoruz.Bahçe içinde pek güzel bir restoran.Doğada nefis yemek. Silifke’nin yoğurdu meşhur. Tatmadan gitmiyoruz.Öğleden sonra Olba Antik Kenti bizi bekliyor.Gerçekten mükemmel. Ben biraz rahatsız olduğum için zor geziyorum ama çok güzel.

Hellenistik Dönem’de Olba Krallığı’nın merkezi .Aynı zamanda bir ticaret şehri. Birbirinden bağımsız gibi gözüken kalıntılar aslında çok büyük bir yerleşimi işaret ediyor. Akropolis,kiliseler,su kemerleri,manastır,çeşme,tiyatro binası,nekropol.

Ertesi gün sabah denize girdikten sonra yola koyuluyoruz.İstikamet Isparta.Yolda Eğirdir’e uğruyoruz ama yer  bulmak ne mümkün her yer dolmuş. Böyle olunca da çok kötü oteller bile birinci sınıf otel fiyatı veriyorlar. Fırsatçılık çok fazla. Baktık olacak gibi değil biz de Isparta’ya gidiyoruz.Benim taş ağrım çok fazlalaşınca kendimizi Hilton otele atıyoruz ve hemen şehir hastahanesine gidiyoruz.İğneler falan ağrım kesiliyor.Rahat bir uykudan sonra 23 Temmuz’da İzmir’e dönüyoruz. Sonu biraz sancılı da olsa harika bir seyahatti. Böylece 5000km tamamlandı.Anadolumuz çok güzel.