Tarihi İpek Yolu -Özbekistan 1 Taşkent

Bu güne kadar birçok ülke dolaşmak nasib oldu ama hiç Türk ülkesine gitmemiştik. Epeyce bilgi aldıktan sonra Özbekistan’a gitmeye karar verdik. İzmir’de yaşadığımız için buradan direk kalkan bir uçak bulmak çok zor. Önce İstanbul’a gitmemiz gerekiyor.Biz de 8 Temmuz 2019 sabahı önce İstanbul’a oradan da Özbekistan’ın başkenti Taşkent’e uçtuk. Özbekistan havayolları oldukça düzgün.Özbekler Türkiye’ye çalışmak için geliyorlar.Uçağı beklerken yurduna dönüş yapanlar bolca bavullarıyla kuyruktalar.Bizim girdiğimiz kuyruğun dışında bir kuyruk daha var.Onlar “Cezalılar” diyorlar.Merak edip sorduğumda oradakiler Türkiye’de kalma sürelerini geçirenler dediler. Onlar ceza ödüyorlarmış. Ya da sınır dışı ediliyorlarmış. Özbekistan’a bizim gibi turist olarak giden yok. Hatta bize orada tanıdığınız mı var diye soranlara hayır bu ülkeyi görmek tanımak istiyoruz deyince pek şaşırdılar.Genelde Uluslarası uçuşlarda bagaj hakkı 20 kilo olmasına rağmen Özbek havayollarında 35 kilo. Bu arada İstanbul Havalimanından uçuyoruz. Burası yeni yapıldı. Atatürk Havaalanı artık kullanılmıyor. Modern ve çok büyük.

Ama işletmesi henüz düzgün değil. İç hatlardan dış hatlara o kadar fazla yürüdük ki gitmeden yorulduk.

Allahtan bunu hesap ederek iki uçak arasını üç saat olarak düşünmüştük. Alanda Göbekli Tepeyi anlatan bir maket yapılmış.Hoşumuza gitti. Uçak tam zamanında kalktı. Yolculuk 4,5 saat sürdü. Özbekistan bizden vize istemiyor. Pilot Rusça ,Özbekçe ve İngilizce ,üç dilde duyuruları yapıyor. Zaten Özbek halkının hepsi Rusça biliyor.Akşam üstü Islam Karimov Uluslararası Havalimanına vardık. Küçük ve düzgün bir yer. Pasaport kontrolünden hiç beklemeden geçtik. Sağda solda baktığımız yazılar Türkçe. İlk defa dilimizin konuşulduğu bir ülkeye gelmenin sevincini ile içimiz içimize sığmıyor.

Bazı harflar değişik de olsa Türkçe. Yani buraya gelmek için bir dil konuşmaya gerek yok. Bavulları aldıktan sonra paramızı bozdurmak için döviz bürosuna gittik. Birçok yerde kendi paraları geçiyor.Ülkenin genelinde kredi kartı kullanamıyorsunuz.Özbek para birimi Som. Bir tl ,1,650 Som. Paramız biraz daha değerli. Özbekistan bizden iki saat ileri. Özbekstan halkı dürüst. Suç oranı ise bu ülkede yok denecek kadar az. 15 günden fazla süren gezimizde ancak iki defa düzgün olmayan bir davranışa rastladık.Havaalanından otele 20$ geldik.Oysa aynı mesafe için  25 Som verdik. Şöföre bizi tren biletleri satılan yere götürmesini söyledik ama orada da bilet almayı başaramadık.Son derece yavaş hareket ediyorlar.Taşkent’a kaldığımız Grand Art otel caddeye yakın ve heryere kolayca ulaşılabilecek bir konumda.Küçük bir havuzu var ve size çok yardımcı olan bir personeli.Fiyatı da uygun. Odaya yerleştikten sonra yemek yemek için dışarı çıktık. Tül perdeler içinde bir Rus restoranında”Olivo” Özbeklerin meşhur “Nan” ekmeğiyle tanıştık.

Taşkent yeşillikler içinde ve çok geniş caddelere sahip. Yorulduğumuz için erken yattık.Bu arada Temmuz ayı Özbekistan’ın en sıcak zamanı sıcaklık çoğu zaman 50° yi buluyor. Hatta çöle yakın 60°’yi gördük. Kuru bir sıcak.Nem olmadığı için çok fazla sarsmıyor. Yarın tren ile Kokand şehrine gideceğiz. Fergana vadisini gezeceğiz.