SUUDİ ARABİSTAN-KUTSAL TOPRAKLAR

29\03|2013- CUMA- GEZGIN PINA HASANIN 119 CU YURT DISI SIKISI VE 59 CU ULKESI SUUDI ARABISTAN:SOR TURIZM ILE UMRE ZIYARETINE GITMEYE KARAR VERDIK. 4 YILDIZLI ELAAF OTELDE ACIK BUFE KISI BASI 1150 EURO ODEDIK. THY,RININ 092 SAYILI AIRBUS 340-300 UCAGI ILE 29 MART SAAT 12,30 DA UCAGIMIZ FUL OLARAK HAVALANDI. SIKINTISIZ BIR UCUSTAN SONRA 3SAAT 15 DAKIKADA CIDDE,YE INDIK.BIZI HAVA AKANINDA SOR TURIZM YETKILISI HALIL BEY KARSILADI.SEKER GIBI BIR INSAN,7 KISILIK GURUBA MORAL KAYNAGI OLDU. YOLDA NAMAZLARIMIZI KILARAK 1 SAATTE MEKKEYE GELDIK.OTELIMIZE YERLESTIK, AKSAM YEMEGIMZI ACIK BUFE YEDIK,15 DAKIKALIK BIR DINLENMEDEN SONRA UMRE VAZIFEMIZI YERINE GETIRMEK ICIN HARAM-I MESCID,E GITTIK.ELAF OTEL MESCID-I HARAM-A 250M UZAKLIKTA DIR. ISTANBULDAN DIREK OLARAK CIDDEYE GIDECEKLER ATATURK HAVA LIMANINDA IHRAM ELBISELERINI GIYIP IKI REKAT NAMAZ KILIP,UCAGA BINECEKLER VE UCAK KALKTIKTAN SONRA NIYET EDIP, TELBIYE OKUYACAKLAR. TELBIYE BIR SEFERDE 3 DEFA OKUNACAK. UCAK INENEKADAR 3 ER SEFERDEN 10 DEFA OKUNMASI GEREKIR.MESCID-I HARAM VE KABE INSANI ILK GORUSTE MUAZZAM SEKILDE ETKILIYOR VE INSANA HUZUR VERIYOR. INANCLI INSANLARIN ALLAHA VE PEYGAMBERIMIZE YAKIN OLMA YERIDIR. REHBERIMIZ HALIL YAYLACI ESLIGINDE MESCID-I HARAM DA NAMAZIMIZI KILIP UMRE VAZIFESININ ONEMLI SAFHASI OLAN KABE-I MUAZZAMAYI 7 SEFER TAVAF ETTIK. TAVAFTAN SONRA 2 REKAT TAVAF NAMAZI KILIP, 2CI SAFHA OLAN SEFA VE MERVE TEPELERI ARASINDAKI 7 SEFERLIK SAY YURUSUNU GERCEKLESTIRDIK.BU YURUYUSTE SUNU GORDUM BURAYA GELMEYI ALLAH INSANLARA GENCKEN NASIP ETSIN.SAY DAN SONRA HALIL HOCAMIZIN VAZINI DINLERDIK. GECE SAAT 12 CIVARINDA COK YORGUN AMA HUZURLU OLARAK OTELIMIZE DONDUK.

30|03|2013-CUMARTESI-MEKKE: SABAH NAMAZINA KALKAMADIK, 9 DA KAHVALTIMIZI YAPIP. KABEYE INTIKAL EDECEGIZ VE 7 SAFT YAPACAGIZ ALLAH NASIP EDERSE.BUGUN HAVA COK SICAK, KABENIN ETRAFI COK KALABALIK COK MESEKKATLI 7 SAFT YAPTIM. NAMAZIMI KILIP HARAM-I MESCIDDEN AYRILDIM. BIRAZ OTELLERIN ALTINDAKI MARKET VE MAGZALARI GEZDIM. 1,5 LITRE SU 2 RIAL=1TL 500 GRAM AYRAN 3 RIAL=1,5 TL.ORTALAMA HER 10 KISIDEN 7 SI TURK.HALIL YAYLACI HOCA GELDI EPEY SOHBET ETTIK. ANLATIMI COK GUZEL FEYZ ALIYORUZ.MEKKE DE HARAM-I MESCID CIVARINDAKI DEVASA OTELLER USA,DA VEGAS,VE ATLANTIC CITY DE VAR.DEVASA OTEL KELIMESI BILE PASIF KALIR.GORMEK LAGZIM. UCUZ BIR SEHIR DEGIL BUNUN SEBEBI ZIYARETCI AKINININ BITMIYOR OLMASI VE COK TURK OLMASI VE BIZLERIN ALIS VERISI SEVMEMIZ.TLF KARTI ICINDE 30 RIAL,LIK KONTURUNLE BIRLIKTE 40RIAL=20TL.YEMEKLERIMIZ COK GUZEL VE BOL ISTEDIGIN KADAR YIYEBILIYORSUN.BUGUN ZAMZAM TOWER,I BIRAZ GEZDIM ALISVERIS HAD SAFHADA,IYI PAZARLIK ETMEK LAGZIM.GECE KABEYE GIDIP TAVAF YAPACAGIZ.SUUDI ARABISTANDA MAZOT 25 KRS- BENZIN 65 KRS.

31|03|2013-PAZAR- MEKKE: BUGUN KISMET OLURSA MEKKEDEKI KUTSAL YERLERI REHBERIMIZ HALIL YAYLACI ESLIGINDE ZIYARET EDECEGIZ.SABAH 10 DA 7 KISILIK KAFILEMIZ SOFORUMUZ HASAN VE HOCAMIZ HALIL BEY ESLIGINDE YOLA CIKTIK. BU ARADA MEKKE SEHRININ MAHALLE VE SOKAKLARINI DA GEZIYOR BILGI SAHIBI OLUYORSUNUZ.MEKKE DAGLIK BIR ALANDA KURULMUS 4 TARAFI DAG VE SUUDILER TUM DAGLARI YIKMAK YER ACMAK ICIN SEFERBERLIK ILAN ETMISLER. TURK SIKETLERIDE CALISIYORLAR.10 LARCA TUNEL ACMISLAR. ARAP HALKI BIRAZ AGIR HAREKET EDIYOR. DAHA YENI METRO VE TRANVAY HATLARI DOSENIYOR.DAR BIR ALANDA HERGUN 1,5-2 MILYON KISI IBADETINI YAPIYOR.BU HAC MEVSIMINDE 5 MILYON KISIYI BULUYORMUS, IZLENIME GORE TEMIZLIK COK IYI, DAHA ONCE GELENLER PISLIKTEN SIKAYET EDIYORLARDI, BU YOGUNLUGA GORE TEMIZLIK COK GUZEL,PIS LIGIN NE OLDUGUNU BILMIYENLER HINDISTAN VE TAYLAND,A GITSINLER.OGLE NAMAZINDAN SONRA 7 SAFT ILE TAVAF YAPACAKTIM COK SICAK KENDIME GUVENEMEDIM. INSALLAH OGLEDEN SONRA NASIPSE YAPACAGIM.

01\04\2013-PAARTESI-MEKKE:BUGUN KISMETSE AZIZIYE SEMTINE GIDECEGIZ.ALISVERIS MERKEZI DIYE GECIYOR AZIZIYE. BU SABAH KAHVALTIDA TURK VE ARAP HALKININ NE KADAR ISRAFKAR OLDUKLARINI IZLEDIM.SOKAKTA BIRYUDUM EKMEK BULAMAYAN MILYONLARCA AC INSAN VARKEN YIYEMEYECEK LERI KADAR YIYECEK ALIP TABAKLARINDA BIRAKARAK COPE ATILMALARINI IZLEDIM. VE COK UZULDUM.ISRAFA KESINLIKLE KARSIYIM.OTELIMIZ ELAF AJYAD GUZEL VE BUYUK BIR OTEL SABAH KAHVALTISI 6-10 ARASI AKSAM YEMEGI YINE 6-10 ARASI VERILIYOR VE CESIT COK.

02\04\2013-SALI-MEKKE: BES VAKIT NAMAZ KILMAYA ALISIK OLMAYINCA INSANIN HERTARAFI ET KESIYOR. BIRDE BENIM MUNUSKUSLERIM AGRIYINCA TEMELLI PELTE GIBI OLUYORSUN. ASPIRIN ILE AYAKTA DURMAYA CALISIYORUM. BAKKALDAN ILK GUN 1 MUZ ALDIM 2 RIAL ALDI 2 CI, GUN 2 MUZ ALDIM 3 RIAL ALDI UCUNCU GUN TEKRAR 2 MUZ ALDIM 2 RIAL ALDI ARABINDA TERAZISI BELLI OLMUYOR.HALIL HOCAMIZ HASBIHALI SEVEN BIR KISI,ARAP ARKADASINA SABAH ONDA BULUSMAK ICIN RANDEVU VERIR, ADAM BEKLER ARAPYOK,11 DE ARAP ARAR,BENI 12,YE KADAR BEKLE GELMEZSEN 1 DE GIT.ISTE SUUDI,DE ISLER BOYLE YURUYORMUS. YINE HOCAMIZIN TEKRARLADIGI BIR TEKERLEME VAR SIZLERLE PAYLASMAK ISTEDIN: COK SIKISIRSAN ZINA YAP- COK SIKISIRSAN HARAM YE- AMA COK SIKISIRSAN YALAN SOYLEME.BU GUN KISMETSE TEKRAR 20 RIAL VERIP TAKSI ILE MEKKENIN AZIZIYE SEMTINE GIDECEGIZ.
TAKSI ILE 20 RIAL,E AZIZIYE SEMTINE GITTIK. BURASI 5 KM UZUNLUGUNDA GENIS BIR CADDE VE HERIKI TARAFTA AVM,LER VAR. HARAM TARAFINDAN GELISTE CADDENIN UZERINDEKI UST GECITE GELMEDEN SOLDA NOORI SUPERMARKET VAR.BURASI BUYUK BIR MARKET VE HER IHTIYACINIZI KARSILAR. KUZU ETI25 TL-PORTAKAL 2 TL-TAVUK GRAMINA GORE 6-13 TL ARASI. 500GR AYRAN 1,5 TL.MERAKLI OLDUGUMDAN OTELDE CALISAN BANGLADESLI ARKADASLARA AYLIKLARINI SORDUM 1000 RIAL(500 TL)+YEMEK+YATAK DEDI. MEMNUN MUSUNUZ DEYINCE EVET COK GUZEL DEDILER.BANGLADES TEKI FAKIRLIGI DUSUNUN.BUGUN BIZ AZIZIYE SEMTINE GOTUREN BANGLADESLI GENC TAKSI SIRKETINDE GUNDE 14 SAAT CALISIYORMUS VE 130 RIAL ALIYORUM DEDI COK MEMNUNMUS.

03\04\2013-CARSAMBA-MEKKE: OGLEN MANAZINI KILIP 7 SAFT OLAN BIR TAVAFIMI YAPTIM. SERVISE BINIP OTELE GELDIM. RECEPSIONDAN UMRE DISINDA MUSTAKIL GELINIRSE YARIM PANSIYOR 2 KISILIK BIR ODANIN FIATINI SORDUM 360 RIAL DEDI.(180 TL)YANI 100$.BOYLE OLURSA TUR SIRKETLERI PARA KAZANAMAZ DEMEKKI ONLAR YARI FIATINA ODA ALIYORLAR.MEKKENIN NUFUSU 3 MILYON DIYORLAR 2 MILYONU DIYER MUSLUMAN ULKE VATANDASLARIYMIS.

04\04\2013-PERSEMBE-MEKKE-MEDINE: SABAH 9,30 DA 7 KISILIK HUNDAI MINIBUS ILE MEDINE,YE HAREKET ETTIK. YOL 480 KM. 3 GIDISLI OTOBAN VE ASFALT GUZEL COK TENHA , 4,5 SAATTE VARDIK OTELIMIZ DAHA ONCE 4 YILDIZLI HYATT INTERNASYONAL OLARAK ACIKLANMASINA RAGMEN 5 YILDIZLI DAR AL-ELMAN HOTELS,E YERLESTIRILDIK, BIZ14 CU KATTA KALIYORUZ. HOCAMIZ MEHMET VE ABDULLAH ILGILENDILER MESCID-I NEBI,YE GITTIK NAMAZLARIMIZI KILDIK. PEYGAMBERIMIZIN KABRINI ZIYARET ETTIK. MEDINE DAHA DERLI TOPLU BIR SEHIR MEKKEDEN MODERN VE DUZENLI.GOKDELEN TARZINDA COK BUYUK OTEL ZINCIRLERI VAR.SOR TURIZM BIZI MEKKEDEN MEDINEYE GETIREN MINIBUSE 800 RIAL ODEDI.400 TL, =170 EURO,YAPARKI BENZININ LITRESI 65 KRS OLDUGU ULKEDE NAKLIYE PAHALLI GELDI BANA.AKSAM 10 DA MEHMET HOCANIN ESLIGINDE 5 KM UZAKTAKI HURMA BAHCESINE GITTIK.BENIM YILLARCA PALMIYE AGACI SANDIGIM AGACLAR MEYERSE HURMA AGACIYMIS. TABIKI TEZGAHTA HURMA SATMA ISI ONEMLI BIR YER TUTTU, HERKEZ HURMALARINI ORADAN ALDI. BEN 20 RIAL OLAN HURMADAN ALDIM.MESCID-I NEBI.DE AYNI ANDA 976 BIN KISI NAMAZ KILABILIYORMUS. MESCIDIN ALTINDA 12 BIN ARACLIK OTOPARK VARMIS BU OTOPARK ISTENILDIGINDE MESCIDDE CEVRILEBINIYORMUS/ DUN AKSAM AKSAM NAMAZINI KILARKEN MESCIDIN ICINDEKI TAVANIN ACILDIGINI GORDUM VE COK SASIRDIM. ADAMLAR SON TEKNOLOJIDEN YARARLANIYORLAR. BIRDE SUTUNLARIN UZERINDEKI SEMSIYELER COK ENTERESAN ACILIP KAPANIRKEN IZLEMEK LAGZIM. SUUDILER ALMANLARA YAPTIRMISLAR.

05\04\2013-CUMA-MEDINE:BUGUN CUMA NAMAZI DOLAYISIYLA MESCID-I NEBI IZDIHAM HALINDE DOLUYDU. HURMA PAZARINA GITTIK ARKADASLAR CESITLI HURMALAR ALDILAR. PAZAR MESCIDIN ARKA KAPISININ TAM 200M ILERSINDE. TURKLER VE ARAPLAR ATIYOR 13 RIALDEN 80 RIALE KADAR HURMA VAR.

. 06\04\2013-CUMARTESI-MEDINE: SABAH 7,30 DA MINIBUS ILE UHUD SAVASININ YAPILDIGI UHUD DAHINA GITTIK. ORADA SEHID DUSEN HAZRETI HAMZA VE SAVABILERIN KABIRLERINI ZIYARET ETTIK.ORADAN KIBLETEYN MESCIDINE GITTIK,HICRETTEN ONCE VE CIDRETIN ILK YILLARINDA KIBLE KUDUSTEKI BEYTU-I MAKDIS IDI.PEYGAMBERIMIZ BURADA KIBLETEYN DE OGLE NAMAZINI KILARKEN 2 CI REKATINI TAMAMLADIGINDA CENAB-I RABBIMIZ TARAFINDAN ARTIK KIBLENIN MESCID-I HARAM OLDUGU BILDIRILEN YERDIR, KIBLETEYN. ORADAN YEDIMESCIDLERE(FETIF MESCIDI) GITTIK.HENDEK SAVASINDA KARARGAH BURADA KURULMUSTUR. SON OLARAK KUBA ESCIDINE GITTIK,PEYGAMBERIMIZ MEKKEDN MEDINEYE HICRTETTIGINDE KUBA KOYUNDE GULSUM ISIMLI BIR KADININ EVINDE MUSAFIR EDILMISTIR. VESONRA HER CUMARTESI GUNU BURAYI ZIYARET EDIP NAMAZKILMIS VE SOHBET ETMISTIR. CUMA MESCIDI KAPALI OLDUGUNDAN GIREMEDIK, VE GEZIMIZ OTELIMIZDE SON BULDU. BEN BIRAZ MEKALIYIM KALDIGIMIZ 5 YILDIZLI DAR AL EIMAN ROYAL OTELIN 2 KISILIK ODSININ YARIM PANSIYON GUNLUGU 700-8– RIALMIS. TURLARA 490 RIALE SATILIYORMUS 2 KISILIK ODA VE 7 YIL SONRAYA KADAR DOLUYMUS. GELDE CIK ISIN ICINDEN.KULAGIM TIKANDI DIYANETIN 1 CI BOLGE SAGLIK OCAGINA GITTIM.(3 NOLU TUVALETTEN BULUNDUGU 5-A KAPISINDAN CIK RAMADA OTELIN ARKASINDA GRAND MENAZIL OTELDE) SAGLIKOCAGINDA BAYAN DOKTOR VAR KULAGIMA BILE BAKMADAN GRISERINI VERDI KOYVERDI BENI. ODAHAKLI UMRE VE HACCA GELENLER YASLI BOYLE OLUNCA HASTA BITMIYOR VE BIKTIRIYOR.

07/04/2013_PAZAR-MEDINE: CUMARTESI AKSAMI YATSI NAMAZINI KUBE MESCIDINDE KILDIK.GECESI MESCID-I NEBI,DE GEZDIK PEYGAMBERIMIZIN KABRINI ZIYARET ETTIK.SABAH DONUS HAZIRLIGI BASLADI SAAT 14 TE HAVA ALANINA GITTIK,HAVA ALANI KOY YERI GIBI SIMDI TAV YENI ALAN INSA EDIYOR. 109 SEFERSAYILI THY UCAGI GEC GELDI. MEDINE DEN 4,35 YERINE 5 ,15 TE HAVALANDIK.ISTANBULA INERKEN SIKINTILI ANLAR OLDU. SELAMETLE INDIK.

NOT; 1-HER MÜSLÜMANIN HİÇ OLMAZSA BİR SEFER ZİYARET ETMESİ GEREK.
2-TUR ŞİRKETİNİ İYİ SEÇİN. MEKKEDE MUTLAKA MESCİD-İ HARAM,A YAKIN OLSUN.(150-300M ARASI)
3- MEDİNE,DE REHBER HOCANIN HURMA BAHÇESİNDEN HURMA ALALIM GARANTİLİ OLUR SÖZLERİNE FAZLA İTİBAR ETMEYİN. HURMA PAZARINA GİDİN.
4- TÜM SATILAN MALLARIN %95 ÇİN MALI DIR,TÜRKİYEDE DAHA UCUZ DUR.