ŞANLIURFA- Temmuz -2010

Urfa otobüs biletlerini aldık. Gaziantep-Urfa arası iki saat sürüyor. Biletler kişi başı 15 TL. Yol çok düzgün ve geniş. Sarı tonun hakim olduğu alanlardan geçiyoruz. Kalkış için verilen saat 12.30;ama biz biraz daha geç kalktık.

Urfa Garajı tepede bir yerde. Hemen bir taksiye atlayıp Öğretme- nevinin yolunu tutuyoruz. Orada kalmayı düşünmüyoruz. Zira 20.48 İzmir uçağına biletimiz var. Bu arada hemen söyleyeyim; biz, son anda yer bulduğumuz için biletler, Ankara aktarmalı ve pahalı.

Şanlıurfa tarihi yaklaşık M.Ö 2500 yıllarına kadar inen bir şehir. Buradan birçok uygarlık geçmiş. Özellikle de peygamberlerin yaşadığı bir yer olduğu için kutsal bir yönü de var. Aslında çevresinde birçok yeri gezmeyi planlamıştık ama bunu bir dahaki sefere bırakıp zaman yokluğundan sadece şehri gezmekle yetineceğiz.

Öğretmenevi Abdulkadir Karahan Caddesi’nde. Gayet güzel. Ağaçlar arasında. Vaktimiz olsaydı rahat rahat kalabilirdik diye düşündük. Güleryüzlü görevliler bavullarımızı bir yere koydular. Biz de hemen bir taksiye atlayıp şehrin merkezine gittik.

Urfa Sofrası diye bir lokanta görüyoruz. Altında Karakoyun İş Merkezi var. Lokanta şehri görüyor. Oturur oturmaz değişik kaplarda ayran geliyor. Bizler yaşadığımız şehirlerde de bol bol Urfa kebap yiyoruz ama yerinde daha bir leziz. Özellikle bol acılı çiğ köfte. İsot (acı biber) unutulmamalı.

Ünlü Urfa çarşılarını görmek istiyoruz. Burada ciğer tava çok ünlü. Hava çok sıcak. Sağda solda geçen erkeklerin özel pantolonları var. Aslında bu hava şartlarında en rahat giysi bu olsa gerek. Çarşı çok renkli. Alçak taburelere oturmuş, sohbet eden, yemek yiyen insanlar. Fransız bir turist kafilesiyle karşılaşıyoruz. Eşarplar, şallar, keçeciler, bakırcılar, kuşçular aklınıza gelebilecek her şey var burada. Pazarlık şart. Güvercin pazarı. Güvercin yetiştirmek Urfalı için çok önemli bir uğraş. Çarşı, Suriye çarşılarını anımsatıyor.

Dar sokaklarda dolaşırken Gülizar Konuk Evi’ni görüyoruz. Gerçekten güzel bir yer.Bizi akşam, sıra gecesine davet ediyorlar.

Buradan yürüyerek Urfalıların mesire yeri olan Halil-ür Rahman Gölü denilen Balıklı Göl’e geliyoruz. Buranın bir efsanesi var.

Zalim  Kral Nemrut kendisini tanrı zannetmektedir. Kahinlerinden  Hz. İbrahim’in, onun tarafından yaptırılmış olan putları kırarak  yerini alacağını öğrenince  Hz İbrahim’i öldürmek için ateşe attırır. O sırada bir mucize gerçekleşir ve ateş göle, odunlar da balık haline döner. Bu yüzden buradaki balıklar kutsal kabul ediliyor. Kimse bunlara dokunmuyor. Oradaki satıcılardan yem alıp balıklar besleniyormuş ama şimdilerde bunu yasaklamışlar. Çünkü çok yiyip ölebiliyorlarmış. Su kanallardan akıyor. Çevredeki yapılar çok orijinal. Halil-ür Rahman Camii’nin çan kulesini anımsatan bir minaresi var. İnsana huzur veren ilginç bir yer. “İyi ki gelmişiz! ” diyoruz.

Biraz daha dolaştıktan sonra bavullarımızı alıp havalimanına doğru yola çıkıyoruz. Havalimanı şehirden çok uzak. Yaklaşık bir saat takside gidiyoruz. Taksi şoförü ile yaptığımız sohbette o da bundan şikâyetçi. Hangi akla hizmet bu kadar uzağa yapıldığını anlayamamış. “Bizim işlerimize de ket vurdu” diyor.

Şanlıurfa Gap Havalimanı gerçekten mükemmel. “Bravo doğrusu!” diyoruz.

Urfa herşeyiyle etkileyici ve çarpıcı bir kent…

• DEEP73 dedi ki:

Ne güzel anlatmışınız bize urfayı .. Bne malesefki henüğz göremedim ama bu senekiplanlarımın arasında 3 gun de olsa gıdıp göreceğim yerler arasında yer almaktadır. Geçenlerde arkadaşım gitti sizinde anlattıgınız gibi kültürüyle olsun yemeklerıylşe olsun gerçekten görülmesi gereken bir yer olduğunu söyledi özellikle sıra gecesini görmeyi balıklı gölü görmeyi çok istiyorum yazı için teşekkürler..

Urfa için “su” ne kadar önemli,fotolarınızda gayet açık görülüyor…Güzel ama kısa bir gezi olmuş,gelecek sefere daha detaylı gezersiniz..Gülizar konuk evinde ben de bir öğle yemeği yemiştim,yemekler güzel…Teşekkürler Beste hocam..

• besteerbak dedi ki:

Aslında Urfa’nın çevresinde de gezmek gerekiyor.Bence Urfa için üç gün ayırmalı.Teşekkürler.