Pisa ve Lucca

Perugia’dan Pisa’ya gitmek amacıyla yola koyulsak da Floransa ayrımındaki aşırı trafik yüzünden önce tekrar Floransa’ya gitmeye karar veriyoruz. Bu sayede Floransa’da eksik kalan ziyaretlerimizi de tamamlayabiliyoruz: Uffizi ve Duomo.
 (Not : Uffizi Müzesiyle ilgili Serhat’ın – Justinian – çok güzel bir yazısı var.)  Merak edenler için :

Ertesi sabah otelde yaptığımız oldukça doyurucu bir kahvaltıdan sonra  yaklaşık 70 km’lik bir mesafe olan Pisa’ya gidiyoruz. Pisa içerisinde biraz arabayla dolaştıktan sonra asıl amacımız olan Pisa Kulesi’nin de bulunduğu Piazza del Miracolo’ya geliyoruz.  Etrafı surlarla çevrili meydandaki yapılar gerçekten göz kamaştırıcı. Ancak bizim için özellikle de çocuklar için en önemli şey kuleyi görmek. Daha bu seyahate çıkmadan önce sormaya başlamışlardı kuleyi görüp göremeyeceğimizi Pisa Kulesi İtalya’nın simgesi olarak belleklerine kazınmış. Ama ne yazık ki kuleye çıkamıyoruz. Birincisi ikibuçuk saat beklemek zorunda olmamız. İkincisi ve daha önemlisi Arda’nın yaş kriterlerini yerine getirememesi. Sekiz yaşından küçüklere çıkış yasak. Biz de meydanda biraz daha dolaştıktan sonra Pisa’nın 30km kadar kuzeyinde olan Lucca’ya gitmek üzere dağlık ve kıvrımlı bir yolda arabamızı sürmeye devam ediyoruz.

Vaftizhaneden Kuleye Meydanın Genel Görünümü

Duomo

Kule Hatırası

Lucca diğer gördüğümüz diğer şehirlerin aksine  daha farklı. Burası  İtalyan filmlerinden fırlamış doğal bir plato gibi. Eski şehir, çepeçevre su ve hendek tarzı oldukça geniş surlarla çevrilmiş. Bu surların üstü ise yürüyüş ve bisiklet yolu olarak tasarlanmış. Biz de saati 2.5 Euro’dan kiralanan bisikletlerle  bu parkuru tamamladık. Rahvan bir sürüşle yarım saatte bir turu tamamlayabiliyorsunuz.  Keyifli bir deneyim oluyor bizim için.

Şehrin Giriş Kapılarından Biri – Porta San Donato

Bisiklet Keyfi

Suriçi

Surdışı

Seyahatimizin son gününün son saatlerini, dar sokakların keyifli meydanlara bıraktığı bu  şirin şehirde geçiriyoruz.  Bir zamanlar Venedik’le birlikte İtalya’nın en büyük şehir devletlerinden bir olmuş olan Lucca’da geçmişin ihtişamını gösterir nitelikle çok sayıda yapı hemen göze çarpıyor.Saint Michel in Foro Kilisesi, San Frediano ve San Martino Katedrallerinin yanı sıra Saat Kulesi ve Piazza Anfiteatro’daki evler görmeye değer.

Saat Kulesi ve Ağaçlı Kule

Şehrin Değişik Meydanlarından Görüntüler

San Michele

Lucca ayrıca ünlü besteci Pucini’nin (La Boheme, Madame Butterfly, Tosca) de doğum yeri. Doğduğu ev müze olarak korunmakta ve hemenönündeki küçük meydanda da kendisinin bir heykeli bulunmakta.

Bu güzel tatili Lucca’da keyifli bir yemekle sonlandırıp otelimizin yolunu tutuyoruz.

Geziniz sona yaklaşıyor diye endişe ile okudum,hiç bitmesin istedim.İtalyada doyurucu kahvaltıya çok az rastlanır,sizin şansınız yerindeymiş.Pisa kulesine çıkışta 8 yaş yasağını da böylece öğrenmiş olduk,katedral ve vaftizhane ile durumu telafi etmişsinizdir umarım..Benim için de Lucca önemli bir kasaba,güzellikleri birkez daha hatırladım,teşekkürler Oymakaş!

• edda dedi ki:

yazi harika, fotograflar daha da harika. en cok cocuklariniz adina sevindim, ileride onlar icin cok kıymetli anılar olacak bu geziler…

Anamız-babamız da bizi çok gezdirmişti çocukken,şimdiki “gezinti halimiz”bu yüzdendir diye düşünüyorum,alıştık bir kere !Darısı Oymakaş ın küçüklerine diyorum,onlar da ana-babalarına çekecekler tabii

• incialp dedi ki:

bende ilk gezimi 9 yasinda babamla beraber Pamukkale’ye yapmistim. sonra Ankara-Anıtkabir, sonra Izmir ve sonra baska baska yerler… gezmek insanin icine küçüklükten işleyince devamı da geliyor…

• rome_o dedi ki:

arman gene kıskançlık damarım kabardı :))) dün annemler geldi o bölgeden siena’yı anlata anlata bitiremediler . ben sadece floransayı gördüm ve halen etkisi altındayım bu eylül planlıyoruz arkadaşlarla tekrar gitmeyi bakalım kısmet..

• edda dedi ki:

Siena’ya özellikle Palio yarışları öncesi gitmenizi tavsiye ederim. yarış 90 saniye sürüyor ve bitiyor ama yarış öncesi özellikle yarışa birkaç hafta kala şehir en canlı halini yaşıyor…