Patagonia

Biraz kesif, biraz macera, essiz dogal guzellikler Guney Amerika’nin Patagonia bolgesi boyle bir sey. Seyahate Buenos Aires’e ucarak basladim. Luftansa’nin tarifeli seferiyle Istanbul’dan Frankfurt aktarmali Buenos Aires’e uctuktan sonra havaalninda arkadasimla bulustum. Seyahatimizin ilk duragi olan Buenos Aires’te 3 gun gecirecektik. Otelimize yerlestikten sonra ufak bir kesif gezisiyle seyahatimiz basladi. BA gercekten muhtesem bir sehir. River Plate’in kiyisina kurulmus bu sehir tipik bir Avrupa sehrinin ozelliklerini de tasimasina ragmen kendine ozgu bir cazibesi var. Once sehrin liman bolgesini kesfediyoruz. Yeni duzenlenmis bu bolgede nefis restoranlar ve barlar var. Hepsi de oldukca kaliteli ve sunduklari hizmete gore oldukca ucuz. Genelde Arjantin oldukca ucuz bir ulke, Aksam yemegimizi burada yedikten sonra dinlenmek uzere otelimize donuyoruz. Ertesi gun oldukca yogun bir sekilde sehri geziyoruz. Recoleta bolgesi cok guzel yapilarin oldugu Paris tarzinda bir bolge.  Eva Peron’un mezarini da ziyarte ediyoruz. Aksam uzerine dogru ise Boca bolgesindeyiz. Boca Juniors’un maci var ve tarftarlar sokaklari doldurmus durumda. Boca sehrin  fakir bolgesi ama oldukca da canli. Liman tarafinda panayir var ve cesitli ulkelerden kurulmus standlarda envai cesit yiyecek ve hediyelikler var. Etraftaki evler buraya ozgu gecekondular ve rengarenk boyanmis durumda.Aksama dogru sehir merkezine donuyoruz. Guzelce bir alisveris merkezinin onunde bir kalabalik var. Bir cift tango yapiyor. Tango bu sehrin ruhuna islemis. Aksam cok guzel bir restoranda nefis Arjantin saraplarimizla muhtesem Arjantin etinin tadina tekrar bakiyoruz.
River Plate’in karsi kiyisi Uruguay ve BA’e en yakin sehir Colonia del Sacramento. Ertesi gun bu sehri ziyarete gidiyoruz.
Colonia ufak ama tarihi bir sehir. Gunubirlik ziyaret icin ideal bir yer. Parke tasli sokaklari ve eski tarz yapilari ile cok sempatik. BA’dan buraya hizli feribotla 45 dakikada gelebiliyorsunuz. Guzel lokantalar         burada da var.  Sehır yuruyerek cok rahat gezilecek boyutta.
Ertesi gun sabah erkenden ucakla Ushuiaia’ya, Guney Amerika’nin en uc sehrine ucuyoruz. Yolculuk 4 saat kadar suruyor. Burada bizi, bize Patagonia’nin en uc kiyilarini ve buzullarini gezdirecek gemiye binecegiz. Beagle kanalinin kesfiyle kurulmus olan Ushuiaia, buraya gelen turistleri agirlamak icin en uygun kent.Buradan yakin yerlere degisik turlar duzenleniyor. Buna Antartika da dahil.  Geminin acentasina ugrayip bavullarimizi teslim ettikten sonra sehri geziyoruz. Sehrin kendisinin pek bir ozelligi yok. Aksama dogru ise gemiye gidip kamaramiza yerlesiyoruz. Verdigimiz parayla kiyaslandiginda cok luks Sile bandirali bir gemi.
 Masalarin ayarlanmasi ve Tango gosterisi esliginde nefis bir aksam yemeginden sonra nihayet hareket ediyoruz. Gemide 4 lisanda gezimizle ilgili bilgiler veriliyor. Ozellikle buralarin kesfi, dogasi ve cografyasi ile ilgili cok faydali bilgiler. Gemi tam bir egitim gemisi gibi. Patagonia’nin en ucundaki anakaradan ayrik buyuk adaya Tierra del Fuego (Ates topraklari) deniyor. Burada eskiden yasayan halk oldukca iri yapili ve uzun boylu olduklari icin Magellan okudugu kitaptaki dev karakterin isminmden esinlenerek bunlara Patagon ve buraya da Patagonia ismini vermis. Ne yazik ki bu insanlarin soylari Avrupa’dan gelen insanlarin getirdigi bakteri, virus vb nedenlerden dolayi  tukenmis.
Gemi sabaha karsi kitanin en ucu olan Cabo des Hornos’a (Cape Horn) demir atiyor. Gezimizin ilk duragi burasi. Belki adanin cok fazla bir ozelligi yok ancak cografi olarak Atlantik ile Pasifik okyanusunun birlestigi bu yer insanda hos duygular uyandiriyor. Gezinin bir sonraki duragi Navarino adasi. Ada oldukca buyuk. Biz adanin bati kiyisina demirliyoruz. Gunbatimini seyretmek icin adanin yuksekce bir tepesine dogru tirmaniyoruz. Yaklasik bir saat suren yuruyusten sonra essiz bir manzara karsiliyor bizi. Patagonia’nin el degmemis sessiz guzellikleri.
Gemimiz daha sonra Beagle kanalinda yolculuguna gece boyunca devam ediyor. Ertesi gun sabahin ilk isiklariyla birlikte Patagonia’nin buzullari bizi karsiliyor. Gemide hummali bir calisma var. Zodiaclara atlayip buzullara yolculuk yapacagiz.
Buzlu denizi yara yara buzullara ulasiyoruz. Manzara muhtesem ancak buzullarin ugultusu o sessizlik
icerisinde daha da muhtesem. Surekli bir hareket halinde sanki canliymis gibi. Anlatmak zor yasamak gerek.
Gezinin son gununde bu sefer Magellen kanalindayiz. Haritaya baktigimizda bundan yuzyillarca once yapilan kesfin ne kadar muhtesem ve de zor oldugunu goruyoruz. Seferin son duragi baska bir ada : Magdalena adasi. Binlerce sevimli penguen bizleri adalarina misafir ediyor.
Bu guzel yolculuk Sili’nin en uc sehri olan Magellen Kanali kiyisindaki Punta Arenas’ta son buluyor.
Bunta Arenas Ispanyol mimarisi yapilariyla cok guzel bir sehir. İsin sasirtici tarafi ise sehrin neredeyse %25’inin Hirvat asilli olmasi.
Ertesigun Punta Arenas’i da geride birakip Sili’nin baskenti Santiago’ya ucuyoruz. 2 gun boyunca burada dolasacagiz. Santiago da genele bakildiginda tipik bir Ispanyol sehri. Sehrin eski bolgesinde cok guzel yapilar var. Cumhurbaskanligi sarayi sehrin hemen ortasinda ve gezilebiliyor. Onunde Allende’nin heykeli var. Sehir muzesinde ise Sili’nin yakin tarihiyle ilgili de belgeler var. Allende’nin darbe sirasinda kirilan gozlugu de sergide.
Sehrin modern kismi da gorulmeye deger guzellikte. Cok daha duzenli ve modern bir sehirlesme
ornegi olan bu kisimda genellikle varlikli kesim oturuyor. Iki gun boyunca Santiago’yu da arsinladiktan sonra gezinin baslangic duragi olan BA’ya bu sefer donus icin ucuyoruz. Boylece yakalsik 2 hafta suren bu geziyi de guzel anilari geride birakarak bitiriyoruz.