Nice’de Akdenizin Kokusu Daha Başka

Nice Fransa’nın Akdenize bakan müthiş şehirlerinden sadece biri. Müthiş şehir sanki Fransa’nın güneyinin başkenti. Öncelikle 3 ülkeyi bağlayan kıyıya sahip, İtalya , Monako ve Fransa. Denizin iyot kokusu ve müthiş lüks yatları ile Nice sizi bekliyor.

Kasıma aylar kala otellerimizi ayarlamış, vizemizi almıştık. Uçak biletlerimizi miller kullanarak aldık. Cumartesi günü öğle vakti uçağımızla Nice ‘ e vardık. Önceden ayarladığımız araç kiralama şirketinden midibüsümüzü alıp yola koyulduk. Otelimiz eski merkezde , arka caddedeki Novotel Nice ‘di 3 yıldızlı olmasına rağmen fantastik güzeldi. Fakat biz otelin lüksünden yararlanmadık. Sadece akşamları kaldık. 4 günde Italya + Monako + Côte d’Azur + Güney Fransa turunu rahatça yapabilirsiniz. Her yeri her yeri gezdik. Sevdiğimiz yerde fazla sevmediğimiz yerde az kaldık. Yürüdük, Panayırlara katıldık. Côte d’Azur ‘un tadına vardık. 7 de kalktık 11 de yattık ama uykumuzu aldık.

İlk gün Nice ‘i turladık. Panayırlarına katıldık , İngiliz Caddesinde yürüdük, alışveriş yaptık eski meydanı ziyaret ettik.Nice’nin içinde ister taksi kullanın ister belediye otobüsü fark etmiyor. Taksiler de Otobüsler de lüks mercedes. En iyisi bir araba kiralayın. Fakat arabayı pek kullanmayacaksınız.

Nice , Avrupanın geleneği olan yürüyüş geleneğini sürdürüyor. Araba sayısı çok az ve bazı yerlere araba bile ulaşamıyor. Çok müthiş . Yürüyüşün tadı doya doya çıkıyor.

İkinci gün Fransa’yı terk ettik ve İtalyaya girdik. İtalya ‘da Genova kuzey sınırına yakın. Genova yeterli oluyor bir İtalya turu için. Önce Ana Kilisenin dilek çeşmesinde dilek diliyip, kumsalda lezzetli bir dondurma yiyiyoruz. Müthiş parklarda ağaçların gölgesinde biraz kestirip, yürüyüş yaptıktan sonra öğlen yemeği olarak güzel bir İtalyan Pizzası yiyiyoruz.Akşama doğru sahilde arabamızla tur atıp önemli caddeleri geziyoruz ve İtalyan Panayırlarında pekçok oyun ile eğleniyoruz. Daha sonra Genova’dan ayrılıp, sınırda makarna yiyiyoruz. Fransa’ya otelimize gidiyoruz.

Üçüncü gün Monako ‘yu ve kumar başkenti Monte Carlo’yu ziyaret ediyoruz.Fransa ‘da kumar yasak ama Monte Carlo da bu yasa geçerli değil. Monako’nun Monako ilini geziyoruz. Özellikle Monako’da dünyanın ünlü markalarının outletlerini bulabilirsiniz. Daha sonra Monte Carlo ‘da Amerikan Gazinosunda kumar kazandıktan sonra , Kazandığımız 50 euro ”haram parayı” bir dilenciye bağışlıyoruz. Daha sonra Fransa’nın ünlü Cafesi Café de Paris ‘de müthiş spesyal paris dondurması yiyip, Monako’ya veda ediyoruz.Fransa’ya otelimize gidiyoruz.

Dördüncü gün artık dönüş yolculuğu uçağımıza binip dönüyoruz ve uçakta tatili bir gözden geçiriyoruz (yaklaşık 2 saat 45 dakika)

Binrota ya ilk yazınız ile hoşgeldiniz !Gittiğiniz bölgeyi çok iyi bilen birisi olarak ne kadar zevk aldığınızı çok iyi tahmin edebiliyorum,yazdıklarınız az bile…Birkaç foto koyma imkanı da olabilir mi acaba ?Teşekkürler..

• umutaktas dedi ki:

Nice ve Genova çok güzel bir bütün olmuş birazda fotoğraf bekliyoruz.:)

öncelikle hoşgeldiniz…kültür ve mimari zenğinligiyle baş döndürecek kadar güzel bir kent nice yazınız için teşekkürler çektiğiniz fotoğraflarınız varsa onları da görmek isteriz

• BEERCAN dedi ki:

2009 yazında bende İstanbul’ dan Nice e inerek başlamıştım Cote D’azur turuna, Monaco, Nice, Menton, Cannes, St.Raphael, Boularies, St. Tropez ve en son da Paris’le bitirmiştim anılarım canlandı. Keşke biraz fotoğraf koysaydınız ama yine de elinize sağlık. Hoşgeldiniz.

• erengezdi dedi ki:

Merhaba.Yorumlarınız ve hoşgeldin yazılarınız için teşekkür ederim . En yakın zamanda fotoğraf ekleyeceğim iyi gezmeler…