New York’ta kış manzaraları

Hava oldukça soğuk. Rüzgarın da etkisiyle -10 gibi hissediliyor. İki gün önce yağan karlar yer yer kaldırımları kapladığından yürümek ise oldukça zahmetli. Buna rağmen NY sokakları tıklım tıklım. Noel için şehre gelen turistler, alışveriş edenler kaldırımları doldurmuş. Büyük mağazaların vitrinlerindeki animasyonlar ise hatırı sayılır bir kalabalığı buralara çekiyor. Bazı marka mağazaların önünde içeri girmek için bekleyen müşteriler kuyruk yapmış durumda.

Noel Suslemeleri

NY senenin her anı olduğu gibi yine cıvıl cıvıl. Noel için süslenmiş sokaklar, caddeler, binalar ve akla gelebilecek her yer bir renk cümbüşü içerisinde çıkıyor karşımıza. Ayrıca Hanukkah olduğu için 9 mumlu şamdanlar (Menorah) da yahudi cemaatinin bol olduğu bu şehirde vitrinlerdeki yerini almış. Şehrin gürültüsü ve kalabalığı içerisinde bir de işine gitmeye çalışan insanların arasında biz de bu kargaşanın bir parçası oluveriyoruz hemen. Trafik ise tam bir kesmekeş. New Jersey’den buraya otobüsle ancak 2 saatte gelebildim. Neyse ki 3 gün boyunca şehirdeyim. Orhan’la birlikte 3 gün boyunca gezeceğiz

United Nations

Empire States ve Statue of Liberty

Daha önce. Cuzco, Buenos Aires ve New Orleans gibi yerlerde birlikte dolaştığımız arkadaşımla bu kez de New York’da buluşuyoruz. Hanımlar ve çocuklar yok. Gerçek bir tatil yani. İkimizin de, milattan önceki tarihlerde, belli bir süre bu şehirde yaşamışlığı var. Aşinayız şehrin bu hallerine. Ben otele önce gelip bavullarımı yerleştirdikten sonra başlıyorum şehri dolaşmaya. Akşam üstüne doğru ise Orhan Boston’dan gelmiş olacak. Rengarenk ışıklandırılmış dev çam ağacı Rockefeller Center’ın girişini süslüyor. Avlusunda ise buz pateni yapmaya çalışan bir kalabalık var. Pist ağzına kadar dolu ve bir o kadar da sırada bekleyen hevesli var.

47 den başlayıp 59’ncu sokağa kadar 5. cadde üzerinde yavaş yavaş yürüyerek NY’un tadına varıyorum. Central Park’ta ise kar doyumsuz bir manzara sergiliyor. Orhan’la buluşmak üzere otele geri döndüğümde şehrin ışıkları havanın da kararmasıyla kendini belli etmeye başlıyor. Gökdelenlerin ışıkları ve özenle aydınlatılmış çevre geceyi gündüzden daha cazip getiriyor bu şehirde. İşi bitenler hızlı adımlarla metroya doğru koşturuyorlar.

Central Park

NYC`nin faytonlari

NY’da hep bir telaş hep bir hareketlilik var. 6. caddedeki Hilton şehrin en merkezi yerlerinden birinde. Ayrıca 4 gece kal 3 gece öde tarifesiyle makul bir fiyatta kalabilme imkanı sunuyor. Noelden sonra ise bu fiyatların 3 katına çıkıyor. Bu kaos içerisinde biz de şehrin akıntısına bırakıyoruz kendimizi. Şehrin sokaklarında aylak aylak dolaşıyor üşüyünce de kendimizi bir kafeye ya da kitapçıya o da olmazsa bir alışveriş merkezine atıyoruz.

Brooklyn Bridge

NY Borsasi

South Street Seaport

Hanımlardan ayrı dolaşmak bize verilen siparişlerin yerine getirilmesi gibi bir yükümlülüğü de beraberinde getiriyor. İstanbul’da verilen siparişlerin üzerine bir de telefon mesajıyla eklenenler var. Bazen bir turist ve bazen de bir yerlisi gibi keyifle geçirdiğimiz bu 3 gün boyunca soğuğa aldırmadan Özgürlük Heykeline de bir ziyaret yapıyoruz. Ayrıca nefis yemekler yediğimiz diğer restoranların dışında bizi lezzetin doruklarına çıkaran Peter Lugar Steakhouse’da   da          (http://www.peterluger.com/brooklyn.cfm)
akşam için yer bulamadığımızdan bir öğle yemeği yiyebilme keyfini de yaşıyoruz. Ben sakin ve sessiz New Jersey’e, geride kalan 3 günümü yanında geçireceğim kuzenlerime dönerken, Orhan da ertesi gün İstanbul’a dönmek üzere bavullarını toplamaya başlıyor.