NEPAL( 3) “NAMASTE” NAGARKOT-HİMALAYALAR-EVEREST-2012

Ana sayfaAsyaNepalNEPAL( 3) “NAMASTE” NAGARKOT-HİMALAYALAR-EVEREST-2012
BHAKTAPUR’dan sonra NAGARKOT’a doğru yol aldık. Himalayalar’ ın en güzel göründüğü yer NAGARKOT’muş. HİMALAYA Sanskritçede “kar barınağı” anlamına geliyormuş. Dünyanın en yüksek dağı EVEREST de bu sıradağlar arasında. EVEREST Tepesi’nin yüksekliği 8850 metre. Sir EDMUND HİLLARY Yeni Zellandalı dağcı ve kâşif, TENZİG NORGAY ‘la birlikte EVEREST’e ilk çıkan kişiymiş. EVEREST’e 21 kez tırmanma rekorunu ise Nepalli ünlü dağcı APA ŞERPA elinde tutuyormuş. Çabamız EVEREST’i görebilmek.

Himalayalar için “dünyanın çatısı” deniliyor. Aslında bu çok doğru. O kadar ulular ki… Kırk yüksek tepeden oluşuyormuş ve 2500 km boyunca sıralanmış. İnsanı çok tuhaf duygular sarıyor. Yani şimdi biz üzerinde yaşadığımız dünyanın en yüksek noktasını mı göreceğiz? Sırf bunun için bile NEPAL’e gelmeye değer. Dağ yollarından tırmanıyoruz. Muhteşem manzaralar… Bu arada yol oldukça dar. Her dönemeçte yüreğimiz ağzımıza geliyor. Çarptık, çarpacağız! Bugüne kadar pek çok dağ gördüm. Ama bu sıradağlar olağanüstü. Ben bir sıradağa bu kadar hayran olabileceğimi hiç düşünmemiştim. Gökyüzünde bulutların içinde kaybolan dağlar… Yüce dağlar… Araba tırmanırken küçük köylerden geçiyoruz. Okula giden çocuklar, otobüs bekliyorlar. Bisikletle tırmananları görüyoruz. Zaten Nepal birçok sporcuyu ağırlıyor. Rafting, yamaç paraşütü,dağ bisikleti,bungee jumping,safari dağcılık, yürüyüş gibi sporları yapanlar buraya geliyorlar. Yükseklerde, karlı tepelerde “YETİ”CANAVAR KAR ADAM adlı bir yaratığın varlığından söz ediliyor.Ama biz oralara kadar çıkamadığımız için ona rastlayamadık!!!! Tırmanırken dikkatimi çeken, doğayı koruma ile ilgili birçok yazı olması.

Nepal bu özelliği ile dağcıların cenneti. Katmandu’da çok fazla dağcılık malzemesi satılıyor. Şöyle bir yirmi yıl geriye dönebilsem bu seyahatten sonra dağcılığa başlardım, diye düşünmekten kendimi alamadım. Kim bilir ne hoş bir duygu. Yükseldikçe hava soğuyor. Bir köyde durup kaju alıyoruz. Halk ellerinde süt kapları, süt satmak için kuyruğa giriyor. Buraya çıkmadan önce sorduğumuz her Nepalli “Eğer şansınız varsa EVEREST kendini gösterir.” dedi. Bu da ancak sabah güneşin doğuşunda olabilirmiş. Ben de bizim seyahat şansımız olduğunu,mutlaka EVEREST’i göreceğimizi söyledim. Bu nedenle mutlaka bir gece burada kalmanız gerekiyor.

Akşam karanlığı çökmeden NAGARKOT’ taki otelimize vardık. Otel yeni yapılmış: BHANGERİ DURBAR RESORT. Tavsiye edebileceğim bir otel. Çok temiz. Yalnız burada günde üç ya da dört saat elektrik kesintisi olduğu için ısınmada problem yaşadık. Otelin önünde hemen bizim için bir masa hazırladılar. Himalayaları seyrederek kahvemizi yudumladık. Ne keyif! Daha sonra otelden çıkarak dar dağ yollarında yürüyüp bol oksijenli havayı soluduk. Manzaranın tadını çıkardık. Yükseklik öyle fazla ki gökyüzü ve dağlar mavi beyaz renklerin yoğunluğuyla birleşmiş. Dağlarda çok da fazla olmayan evlerden konuşma sesleri geliyor. Müthiş bir yankı var. Daha yukarılarda YAK’ lar yaşıyormuş. Bunların yününden epey giyim eşyası yapıyorlar. Akşam otele kalabalık bir Çinli grup geldi. Onların yeni yıl tatiliymiş. Çoluk, çocuk… Çinliler yakın olduğu için buraya çok sık geliyorlarmış. Tabi yemekler de onlara göre yapılmış. Fena değildi. Sabah 05’ te kalkacağımız için erken yattık. Otelin çalışanları güler yüzlü, konuşkan ve çok nazik. Zaten bu tanım tüm Nepal halkı için geçerli. Saatin ziliyle uyandık. Tabi oteldeki herkes de… Eline dürbünü alan bahçeye koştu. Hava oldukça soğuk. Sabah ayazı. Otel müdürü bize bir harita çıkararak EVEREST’in tam yerini gösterdi.

Ve beklenen an! Güneşin kızıllığı, yeşil mavi renge döndü. Bulutlar çekildi. İşte karşımızda EVEREST. Müdür çok şanslısınız, dedi. Epey seyrettik. Bir saat içinde bulutlar tekrar geldi ve EVEREST kayboldu. Bize yüzünü gösterdi muhteşem manzara. Anlatmak için sözcükler yeterli değil. Yazıma devam edeceğim.

• arkutbay dedi ki:

”Seyahat şansı” çok güzel bir deyim olmuş . Yaşarken cenneti görmüşsünüz . Sadece resimlerle bile çok etkileyici . Ellerinize sağlık . Kar adam Yeti için randevu almak gerektiğini duymuştum 🙂

• Brkp dedi ki:

İzninizle yazıma eleştiri yaparak başlamak istiyorum. Yazınızı yazarken kullandığınız font biraz içimi sıkmış olsa da içinde gizli şeyleri tek tek okudum. Fotoğraflar ayrı bir tanımlıyor güzelliği. Teşekkürler bu keyifli anılarınızı bizimle paylaştığınız için 🙂

kesinlikle güzel ve detaylı bir yazı ellerinize sağlık

• besteerbak dedi ki:

Çok teşekkürler.Acele yazdığım için biraz anlatımda bozukluk olabilir.Tekrar gözden geçireceğim.Detayları unutmamak için acele yazdım.

• mertakinci dedi ki:

yazınızı okumaktan çok keyif aldım

Çok teşekkürler Mert.

Beste Hocam,güzel gezinizi zevkle okuyorum ve bilgilerimi tazeliyorum,yeni güzellikler öğreniyorum..teşekkürler..

• gulliblecow dedi ki:

beste hanım çok çok güzel bir anlatım ben sizin neler yazdıklarınızı anlıyorum nepal büyülü ülke ama şimdi büyünün etkisi olan himalayalarla tanışmış ve etkilenmeniz beni çok sevindirdi.dünyanın çatısı bu benzetme her zaman kullanılır himalayalar için ve eversti gördüğünüz için de ayrıca sevindim.teşekkürler.

• besteerbak dedi ki:

Ben de size çok teşekkür ederim.Nepal’e tur düzenlemeyi düşünüyorum.Bir kere gitmek yeterli değil.

• halilce dedi ki:

Beste hn siz çok şanslıymışsınız. Ben de fotografçı bir grup ile 2014 Nisan ayında Everest i görmek için Nagarkot a gittim, ama bizim şansımız yaver gitmedi. Hava puslu idi ve kendini bize göstermedi bize . Aynı umutla Pokhara da da gene sabahın 5 de dağlara çıktık ama gene kendini naza çekti. Göremedik.
    Biz de bir kaç arkadaş bu sefer uçak turu ile ancak görebildik. Ama muhteşemdi o manzara..Bembeyaz bulutlar üzerinde bir inci gibi sıralanan sıradağlar ve Everest.

• besteerbak dedi ki:

Merhaba,yorumunuzu yeni gördüm.Çok teşekkürler.Gerçekten bende bu manzarayı görmekten çok mutlu oldum.Ne güzel bizlere bu zevki tadabildik.Sevgiler.