Napoli & Pompei

Napoli ve Pompei İtalya ‘ya turla gidenler için mutlaka görülmesi gereken güneyin en değerli 2 şehri diyebilirim.

Tura başlamadan bu yerleri kendi imkanlarımızla gezeriz diye düşünüyorduk fakat daha sonradan tren fiyatlarını öğrenince,turlayalım dedik 🙂 (Roma-Napoli 44 euro-1 saat) gerçi biz Napoli & Pompei ve Capri adasını planlıyorduk ama tabi aynı güne bu 3 güzel mekan sığmayacağı için,istemeyerek de olsa Capriyi eledik ,,,kısacası tura katıldık ve ilk durağımız Pompei, Romadan otobüs ie 2 saat 15 dk. sürdü.Napoli’nin hemen kıyısından geçip geldik Pompei ye 20-25 dk. da.Şehre girerken VEZÜV bizi eşsiz manzarası ve tüm heybetiyle selamladı.Otobüsden inip hemen rehber eşliğinde ören yerine ilerledik (fotoğrafları da bu sıra ile paylaşacağım) Bizim Efes’in daha eski yy. da yapılmış bi kopyası gibi, daha ilkel versiyonu sanki 🙂 yapılarda kırmızı tuğlalar ve küçük taşlar daha fazla…Küçük bir liman kentiymiş ilk kurulduğunda hatta çok işlek bir limanı da varmış fakat şu an Pompei den denizi görmek için yüksek bir yere çıkıp gözlerinizi biraz uzağa dikmeniz gerek.

Vezüv’ün gözetmenliğinde şehrin en meşhur yerlerini gezdiriyor rehberimiz ve hava fazla ısınmadan 1-2 saate tamamlıyoruz Pompei turunu ( hamamlar,önemli kişilerin iyi korunmuş evleri,taşlaşmış insan kalıntıları,yapılmış ilk kaldırımlar,ekmek üretim yerleri,pazar yerleri,duvarlarda ara ara gördüğümüz kök boyadan yapılmış harika çizimler ve renkler …vb)

Mola veriyor ve ören yerinin giriş kapısının hemen karşında 150 m.ilerde köşe de çok uygun ve güsel bi mekan bulup “Pizza Napoliten” ve soğuk içeceklerimizle karnımızı bi güsel doyuruyoruz.

Pompei ve Vezüve bi slm. çakıp atlıyoruz otobüse 20-25 dk. sonra Napoli deyiz.Şehrin girişinde herkesin bahsettği o kötü ve varoş görüntü beni baya ürküttü fakat şehrin daha da içine ve sahil kıyısına doğru ilerledikçe harika bir liman şehri gözlerönüne serilmeye başladı.Şehri baştan aşağı otobüşle turlayıp tüm Napoli’nin ayaklarımızın altında olduğu bir noktadan güzel fotoğraflar alıp tekrar merkeze doğru yol alıyoruz.Yol boyunca Napoli’nin kayalık fakat harika deniz kıyısında bi çok insanın yüzdüğünü ve bembeyaz kayalar üzerinde güneşlendiklerini görünce içimiz gidiyor 🙁 hemen denize atlamak istiyoruz ama tabi rehberimzin ufak bi turu ve bizi alışveriş için götüreceği iyi bi mekan var onları da kaçırmamak gerek.Nese Napoli denizini şimdilik bi kenara bırakıp 🙁 alışverişin baş dönürücü büyüsüne kapıldık.Harika bir kavun likörü ve şarap aldık,Napoliten şarkılarının olduğu bir CD ,rengarenk-harika şekilleri olan makrnalarından da attık tabi sepete…Fiyatlar Roma ve diğer İtalya şehirlerina göre çok daha ekonomikti hatta dayanamayıp 14 euro ya çok güzel bir gladyatör model sandalet bile aldım 🙂

Napoli’yi çok sevdim nedense bizim İstanbul’umuza garip bi şekilde benziyor.Varoşları,mafyası,alışveriş mekanları,denizi muhteşem kent manzarası beni büyüledi belki de pek yabancılık çekmedim Napoli de bu yüzden olabilir 🙂 gerçi italya da yabancılık çekmek pek mümkün değil zira akdeniz insanı heryerde aynı sıcaklık.Şöyle bi durum var ki İtalyanlar her İngilizce soru soruşunuzda size cevabı hep İtalyanca olarak veriyorlar :)) sonradan öğreniyoruz ki, çoğu ingilizce bilse de pek konuşma taraftarı değillermiş.Gerçi bazıları da ortaya karışık cevaplar ile biraz İtalyanca biraz İngilizce ….Yani gitmeden bizim gibi biraz italyanca çalışmanızı öneririm 🙂

• Venedik Taciri dedi ki:

Umarım beğenirsiniz “Napoli ve Pompei” gezisi metin(yazı) olarak daha torpilli oldu,,fakat burda da fotoğraflar çok iyi olmadı çünkü makinemizin pilleri bizi yarıyolda bırakınca bazı kareleri telofonla fotoğrafladık 🙁

Evet Nurcan,gitgide ısınıyoruz gibi…Bora ile yazılarınızın arka arkaya gelmesi ilginç oldu ,aynı kentleri 2 ayrı göz ve “görüş” den izledik..Gelecek gezinizde belki siz de Bora gibi hürriyeti seçersiniz.Çok teşekkürler.

• justinian dedi ki:

Profilde, “Gezdiği yerler” kısmına yazılan şehirler/ülkeler’de virgülden sonra boşluk bırakmayınca; sayfa sağa doğru uzayıııp gidiyor 🙂 Bence bu işe bir el atın siz. İtalya’da sadece İngilizce bilen biri olarak ben de biraz zorlanmıştım. Neyse ki, tarzanca denen jestler ve temel ingilizce karışımı evrensel bir dil daha var. 🙂

• bora arasan dedi ki:

Aılşveriş yapma modunda takılırken ne sorarsanız İngilizce cevap verirler.
    Erkekler bunun dışında bazan ingilizce cevap verebilir ama soru sorduğunuz kadınsa cevap mutlaka italyancadır. Başınızın ağrımaması için cümle kalıpları kullanın.
    due biglietti con Napoli , quatro biglietti con firenze olarak sonsuz seçenek oluyor. Zaten memurları pek konuşmayı sevmediğinden bu kısa cümleller bile sular seller düzeyinde hareket etmenizi sağlayacak.

• Venedik Taciri dedi ki:

evt. aslında işin içinden çıkamadığımız çok fazla durum olmadı ama bazen kendimizi ingilizce ve italyanca dışında beden diliyle anlaşırken bulduğumuzu da söyleyebilirim :))

• okuyarakgeziyorum dedi ki:

merhabalar, yazınız benim içinde faydalı oldu. kasım gibi bizde bir italya turu planlıyoruz.aslında yazının başında biraz dejavu oldum 🙂 çünkü yola bende kendi tatilini kendim planlamakla çıktım ancak italya şehirler arası transferlerde tren ücretlerini fazla bulduğum için vazgeçme aşamasındayım 🙁 bunun için buradan veya özelden fark etmez bu turu hangi şirketle yaptığınızı benimle paylaşırsanız benim içinde yönlendirici olur ve tabiki memnuniyet oranınızı:) keyifli nice geziler