Moritanya Gezisi

Ayrıntılar http://www.kaanozpay.com/
1.07.2008 1.Taxici ile kararlastirdigimiz yerde 8 de bulustuk bana bir form gösterdi , polise yaptirilan bu form 400 e mal olmus belki o yuzden pahali bu taxi , sonra 2 yolcu moritanyalı arapca ogrencilerini aldık yol boyunca ayet hadis okudular , biri ingilizce biliyodu onunla konusup bilgi aldim yolda okadar çok oyalandıkki yetisemeyeceğimizi dusundum , sinira 3 30 da geldik islemler uzun suruyor 5 de fasi terk ettik moritanya fas arasindaki sınırda mayinli bir arazi var buna rağmen yol belirsiz kayalik aracin alti surekli taslara carpiyor etraf araba mezarligi halinde ne olmussa burda . 2.Moritanya siniri ve polisi icin korkutmuslardi beni rüşvet oyalama konusunda ama bir şey olmadı , hizlica islemler bitti , elimdeki dinarlari burda moritanya parasina cevirtim bu çevirimlerde kazik yememek icin onceden netten capraz kurlari not etmek lazim , taxi bizi sehri terk eden otobuse pesinden giderek yetistirdi , otobüslerde havalandirma yok hatta havalandırma dugmesine basica filimlerdeki gibi kum dokuluyor üstünüze , otobusun parasini odeyecek kadar para bozdurmamisim keske bozdursaydim eu verdim zarara girdim , yolculuk 5 saat surdu yol duzgun asfalt bekledigimin aksine bikaçkere durdurulup sorunsuzca polislrce kayit edildik , bu yol ustundeki çöl cok guzel kumluk , rahat bir yolculuktu supriz olan sabah orda olmayi beklerken gece 11 de gelmis olmak sok oldum tabii , taxide tanıştığım öğrenciler beni hemen birakip gitmek istiyorlar bende ne para var ne de tek kalcak cesaret cunku onceden guvenlik konusunda doldurmuslardi , öğrenciler beni oldukca pahali bir otele getirdiler bende gidin dedim otel resepsiyonisti fiatta inmiyor 30 eu , 20 eu yu kabul etmeyince taxi icin disari cikdim , haritaya cadde isimlerine bakinca aslinda tam istedigim yerde olduğumu gordum , hemen kitaptaki oteli buldum yerlestim 1500 e tek oda yer yatagi ve kirik ventilator var yatak cok kirli iyi ki yanımda nevresim tasiyorum yastigada kilif olarak poset gecirdim  ve yattim

2.07.2008 1.Evet çöller ülkesindeyim , sıcaktan uyumak mümkün değil , dinlenemedim . Saat 9:00 da uyandim ve Senegal elçiliğine gittim burda aldığım bilgiye gore sadece pazar pazartesi salı günleri çalışıyorlarmış ve vize ücreti oldukça ucuz 1700 um .Benim beklentim hemen senagal vizesi alıp diğer ülkelere daha çok zaman ayırmaktı ama bu gün günlerden Çarşamba ve vize için 5 gün daha beklemek zorunda kalacağım (bide vize 3 günde çıkıyormuş normalde eder 8 gün) bu ülkeden Senegal vizesi alacakların unu önceden bilmesi gerek yoksa müthiş bir hayal kırıklığı yaşanıyor .Burdan hemen Mali konsolosluğuna gittim vizeni 3 de gel al dediler ücreti 6500 um aldığım en kolay vizelerden biri oldu. 2.Saat 12 30 yakınlardaki kafe de oldukca pahali bir menu sipariş ettim 2500 um yaklaşıl 13 usd , yemeği zor bitirdim son 3 gündür doğru dürüst yemek yiyememiştim , ülke kumların içinde yollar kumlarla kaplı , giyim tarzı çöl insanlarını andırıyor , insanlar basit şeyler satıp geçinmeye çalışıyor bu bende ülke ucuz olacak imajı uyandırmıştı ama öyle değil özellikle lokantalar kalitesiz ve pahalı bunun yanında bazı arabalar dev gibi amerikan arabaları , bundandır ki cafeye gelenler beyaz yabancılar ne is yapıyorlra acaba ? Tahminen yabancı şirketlerin ve yardım kuruluşları görüntüsü altında çalışan ajanlar , misyonerler , bu cafede biraz oyalanıp pasaportu teslim saatini bekledim , dışarda terlemiştim içerdede harıl harıl bir klima çalışışıyor hasta olmam inşaallah …… 3 te pasportu alıp , otele döndüm hava gezilecek gibi değil cok sıcak . 3.7 gibi disarı çıktım , buranın meşhur camiisine kalabaligi takip ederek ulaştım , girişte beni durdurup giremezssin filan dediler kelime-i şehadet getirmeme ragmen inanmadılar içeri almak istemediler kızdım ve ugrasmadim , …. Diye küfür etmiş olabilirim , bu duruma alışmam lazım çünkü öncesinde olduğu gibi diğer ülkelerdede aynı muameleyle karşılaşacağım görevliye rüşvet verirsen sorun olmuyor.Şehirde oyalanacak hic birşey yok alisveris yapılan yerlere baktım ki pislik içinde ve hijyenin olmadığı yerler bunlar herşey ulu orta satış yaptıkları hatta nama kıldıkları yerlere tuvaletlerini yapanlar bile vardı yuh artık tembelliğin böylesi .Namaz vakti gelince oldukları yerde toprağin üstünde namazlarını kılıyorlar , cok sevimli bir olay gerçi bazı yerler cok pis ama olsun ellerindeki siselerle abdest almalarının görüntüsüde komik .Sonuçta çöl burda herşeyi yutuyor insanlarda bu güçle mücadele ya etmek istemiyorlar yada edecek imkanları yok veya bu imkanları geliştirmek istekleri yok aslında tembeller denebilir.Pazarları gezerken veya sokak aralarında birseyler satmak isteyenler oluyor ama sıkıcı değiller , insanlarla çabucak arkadaş olunabiliyor sıcak kanlılar ama güvenilir değiller bunu unutmamak gerekir kandırılan turistlere rastlamak mümkün , sokata bir yede oturup insanlari seyrettim görduğüm en derme çatma eski arabalar bu şehirde sanki kaportalar lastikle , iple tutturulmus ve ezik buzuk araba gitsin yeter diyorlar , avrupanin eski arabalari vergisiz bu ulkeye girebiliyormus ondanda olabilir bu hurdaların yanında cok fazla dev gibi 4×4 lux jipte geziniyor. 4.Otele dönüp ingilizce bilen biriyle aklima gelen herseyi soruyorum kendisi Tunuslu buraya ingilizce öğrenmeye gelmiş ünversite okuyor , buranın kültürünü anlattı bana bunları ayrı bir başlıkta yazacağım.

3.07.2008 1.Sabah bir mango yedim dün bir marketten almıştım .Yesil kirmizi renkleri ve tatları ile asyadakilerden farklilar , çok tatlılar ,Tunuslu arkadaşım Emirle sivrisinek neti aldik fiatı 1500 kasaplarin olduğu yeri gezdik kokuyu soylemeye gerek yok , etler sinek sosuyla kaplanmış , buradan ulusal müzeye gittik kitabımda ücretsiz yazıyordu , bilmem kaç para para istediklerini söyleyince girmek istemedim arkadaşım müdüryle konuştu halletti aslında doğru bedava müze hangi ülkede var ki , içerde kayda deger birşey yok .Müzenin dışında gördüğüm 80 lerindeki fransız bayanı o gece öldürdükleri daha sonar öğreneceğim.Müzeden sonar Tunus kahvesinde birşeyler içtik , otele dönerken bir türk bayrağı gördüm meğer burda bir fahri konsolosluk varmış . Fahri konsolosu ziyaret ettim , konsolos hanim yoktu bir baskasi burdaki okulu açan arkadaşın ülkeye cok cabuk adapte oldugunu falan söyledi , otele donup yattim ama sıcaktan uyunmuyor , Emirle plaja gidecektik isi cikti yanlız gittim gidise taxiye 400 donuse 300 verdim baskalarinin 100 verirken gördüm , plajın kıyısında balık hali var iceri girer girmez igrenc bir koku geliyor , ilerlemeye devam ettim kusacak gibi oldum temizlik sifir baliklar yerlerde cürüyor kimse çöpe atayim dememis , koşarcasına kusmadan kendimi deniz kiyisina zor attim , halde oldukça büyük ve cesitli okyanus balıkları ve yaratikları var , kıyıda yuzlerce irili ufakli kayik var , kayiklari imece üsülu kiyiya cekiyorlar sanirim baliklarda kayıktaki herkeze esit paylastiriliyor , kiyi cok uzun yurumekde israr ettim ama bitmiyor dönüp bir yerde etrafi seyrek bir sure sonrada uyukaldim , denize cocuklar haricinde giren yok 15 yaş üstü genelde kiyida gezinip top oynuyorlar kıyı kalabalikta değil sanırım Cuma günü burası çok kalabalık oluyormuş , enfes bir sahil kumda cok güzel , ama su cok sogukmus vede kiyi boyunca cürümüş baliklar var , otele geri döndüm , internet café gidip resim yüdkledim , otele dondüğümde Emir ile dvd seyrettik.

4.07.2008 1.Başkentten 1000 küsür km. uzakta ülkenin ortalarında Atar adında önemli bir şehir islamın … kutsal şehriymiş .Atardaki turist ölüm haberlerinden tirstim (israilli bir kızın boynunu kesmişler yine gece arabaları durdurup insanları öldürüp soyuyorlarmışlar ) bende birde sıcağın verdiği tembellikten dolayı oraya gitmemeye kararar verdim şimdide nakşatta(başkent) bir fransizin ölüm haberini duydum (müzede gördüğüm bayan) , zaten sıcaktan iyice mayismisdim yolda 2-3 gün sürecekti git ve gel kesinlikle gitmemeye karar verdim , bu gün cuma heryer kapliydi acik bir marketten birseyler almak istedim ama cesit olmadigi gibi cok pahalı çünkü herşey ithal , restoranlar da pahalı , bazen tunuslu arkadaşla yerel yekler yapmasak , konserve filan alıp onlarla idare etmesem açlık çekicem burda , gerçi hızla kilo veriyorum.. 2.Hostelde kalan 3 gineli kadinin hollandaya gitmeye calisdigini ogrendim ordaki siyasi sorunlardan dolayı vizelerini burdan aliyorlar tabii gidip bir daha dönmeyecekler , burda rüşvetle dönen bir çark var sanırım birinin vizesi 10000 usd civarına mal oluyormuş. 2.Otele gelen bir rehber türk okulundan bahsetti beraber gittik 2004 de acilip cabucak gelismisler ilkokul , lise , yurduyla , ben oraya gittiğimde tr den gelen drler hasta bakiyorlardi burda boyle faaliyetleri gormek guzel , benzer çalışmaları yabancılarda yapıp sempati toplamaya çalışıyorlar burda , bu faaliyetlerin Afrikalıları iyice yüzsüzleştirdiğini , nankörleştirdiğini düşünüyorum . 3.Otele döndüm rehber beni cöl turu icin ikna etmeye calisti bende istiyorum ama hem pahali hem tirsdim ulkeden. 4. 5 gibi uyumusum 8 de kalktim bu saatlerde uyumak beni sersemletiyor 5.Biraz fili seyredip tekrar yatip moritanya siyasi-kulturel durumla ilgili birseyler yazdim

5.07.2008 1.Meshur yemek kuskus icin alisveris yaptik , burda deve eti oldukca ucuz kg 1000 um üzerlerindeki milyarlarca sinek lezzet için , et, balik , bitki artiklarinı olduklari yere atip çürütüyorlar foto cekmek istedigimde engellediler , afrika ülkelerinde fotoğrafa karşı bir tepki var bu video ve fotoğraflarla turistlerin ülkelerini kötülemelerinden dolayı , mango 1 kg 300 2.Kuskusu emir yaptı çok güzeldi , et ,sebzeler ve bir çeşit bulgurla yapıldı , otelde kalan başka bir cezayirli iş adamıyla beraber yemeği yedik ve anı için fotoğraf çekildik .

6.07.2008 1.sabah erken kalkıp Senegal konsolosluğuna gittim , komik bir yer kapi acikti ve iceride kimse yoktu ne bulduysan al gotur , gördüğüm en berbat konsolosluk , vize icin 2 resim ve moritanya vizesinin fotokopisini istediler , ardindan da vize 3 gunde cikiyor dendi basimdan asagi kaynar sular döküldü bilseydim cumartesileri olan mali otobusune binerdim , ekspress vize varmi diye sordum yok dediler cok sinirlendim durumumu anlattim görevli de pasaport şuraya gidiyor böyle inceleniyor vs. dedi konsolosa durumumu anlatacağıni ama kesin söz veremeyeceğini söyledi yarin 4 de uğra dedi . 2.Bütün gün kendi kendime bu hatayı yaptığım için kızarak , arkadaşa Senegal konsolosluğunu kotuleyerek gecirdim moralim cok bozuldu günlerimi bu ulkede boşıbos oturarak gecirmek istemiyorum . 3.Arkadaşla yine yemek hazirladik geceyi , gunu konuşarak gecirdik.Bide diğer arkadaşımızın boşu boşuna Gineli kızlardan birine asılıp kendini rezil etmesinden bahsettik , her ne kadar afrikalılar bu konuda çok açık olsalarda kadın evil ve kocası onu hollandada bekliyorken şu an tabii ki olmaz böyle bir şey , bu gece uçakları varmış dediler bana , ama gidemediler. 7.07.2008 1.Umutsuzca saat 4 ü bekliyorum moralim bozuk , otelden alisveris harici cikmadim deve sütü aradik bulamadik. 2.4 te vizemi aldim sevinçliyim , arkadaşlar kac gündür yüzün ilk defa gülüyor dediler 3. Garre rose garajından dan taxiler 3000 e sengl sinirina gidiyormus , eşyalarimi toplamadigim icin erken kalkmam lazim bunun için erkenden 10 da yatiyorum .