Lübnan Beyrutta 3 gün

doğunun parisi dedikleri beyruta en sonunda gittim. thy ile yaklaşık 1,5 saatlik bir uçuşun ardından beyruta ulaştık.(beyruta vize yok) havalimanından çıkışta hemen 10 tane taxi şöförü yakamıza yapıştı.buralarda taxilerde taximetre yok. parayı önceden konuşuyorsunuz. 40 dolar dedi önce bir taxici ben 20 dolara başka bir taksici ile bizi sehir merkezine götürmesi için anlaştım.kırık dökük bir araba ile merkezdeki otelimize geldik.

otel osmanlı saat kulesi ve meydana çok yakın ve yapışık binalarında devlet binaları var.bu yüzden otelin bulunduğu sokak kocaman tüfekli askerler korumasında, daha sonra anlıyorumki bütün şehir asker korumasında. şehrin lüks yerlerinde üzerinde hawk security yazan silahsız kişiler sokak başlarında güvenliği sağlıyor. bunun haricinde asker kıyafetli polisleride görüyoruz. ama sanırım bu ülkede polis teşkilatı pek yeterli değilki heryeri askerler koruyor. bizdeki taksim meydanını düşünün , yürürken birden bir tank çıkıyor karşınıza bide tüfekli askerler sanki darbe olmuş gibi.suriyeden dolayı biraz karışık şehir. ilk günümüzde otele yerleşip osmanlı saat kulesininde olduğu meydanda geziyoruz. meydana bağlanan yollar ve meydan araç trafiğine kapalı , hertarafta nargile kafeler ve resorantlar mevcut.

meydana bağlanan cadde başında eski camiyi görüyoruz. beyrut çok dinli bir yer. burada müslümanlar hristiyanlar düzrziler birlikte yaşıyor. bu yüzden bir caminin avlusu kliseyle kucaklaşıyor. bir yerden ezan bir yerden çan sesleri yükseliyor. klislerin kapılarında arapça yazılar çok ilginç geliyor.,yada adı muhammet olan birinin hristiyan olması.buradan ayrılıp yine taksiyle hamra bölgesine gidiyoruz. ulaşım aracı mecburen taksileri kullanıyoruz çünkü otobüs hiç göremedim. minübüsler var ama üzerinde tabela yok.hamra meydana taksiyle 10 dakika uzaklıkta. yaklaşık 1 km uzunluğunda ortasından tek yöne akan bir araç trafiği var. etrafta daha çok orta sınıfın alışveriş yaptığı mağazalar ve restorantlar mevcut. burada biraz gezip kebab-ji adı verilen restoranda haşhaş kebabı , maydanoz salatası ve onlara özgü lahmacun, et şiş ,ayranlar ve çaylar için iki kişi için yaklaşık 60-70 türk lirasına denk hesap ödüyoruz.

beyrutta kapalı alanlarda sigara içmek serbest. burada artık beynimize işlenmişki çok garip geliyor bana orda. orta sınıfın yaşadığı binalarda balkonlara güneşten korunmak için bıranda asmak gelenek sanırım burada. heryerde var. zengin kesim ise rezidanslarda yaşıyor. belli yerler savaştan kalma üzerinde bomba delikleri bulunan yıkık binaları görmek hala mümkün. hava karardığında saat kulesinde aşağı sahilile inildiğinde ulaşılacak olan marina bölgesine gidiyoruz. bu bölgede de sahil boyunca restoranlar ve cafeler mevcut. ama sanırım yazın çok daha kalabalık olur.

2. günümüzde bir önceki günden bizi bağlayan taksiciyle programımız var. dediğim gibi taksilerde taksimetre hatta taksi tabelası bile yok. herkez kendine çalışıyor ve binince hemen kartlarını verip size organizasyon yapmaya çalışıyor. biz jetta mağarası, teleferik .bybloss ve korniş bölgesi günlük tur için 100 dolara anlaştık.tropoliyede gitmek istedik ama taksici sureyed dolayı ortam karışık oraya gidemeyiz dedi. sabah otelden çıkıp ilk olarak jetta mağarasına gidiyoruz. çok büyük bir mağara kesinlikle görülmeye değer. içeride foto çekmek yasak. telefonumla gizliden çekip yakalanıyorum görevliye. burdan çıkıp teleferiğe biniyoruz. teleferik dağın tepesine çıkıyor ,hatta otoyolun üzerinde geçip binalara teğet dağa ılaşıyoruz. manzara komple sahil kesimi. yükseklik korkusu yoksa tavsiye ederim. olanlar kesinlikle binmesin biraz korkunç.

buradan ayrılıp beyrutun kuzeyinde olan bir antik sahil kenti byblosa ulaşıyoruz. burada heryerde balık fosilleri satan dükkanlarıo görebilirsiniz. burada da 1 saat gezip son durağımız olan korniş bölgesine ulaşıyoruz. kornişe marinaya inip sahili sola doğru takip edeseniz araçla 15 dk da da ulaşabilirsiniz. yürüyerek yaklaşık 1 saat sürer. kornişte hep resimlerde çıkan denizdeki iki büyük güzel görünümlü kayaları görüyoruz ve bunların karşısına dikilmiş rezidanslar. kaya manzaralı olarak satılıyorlar. burada sahilde yürüyüş yapıp, biraz atıştırıp tamamlıyoruz geziyi. otel meydanına ulaşamıyoruz. çünkü bugün miting var. suriye yandaşları ve karşıtlarının. heryerde tanklar, askerler, biraz geriliyor insan. eskiden olsa suriyeye deyapılan turlarla birleştirirdik geziyi ama tabi şimdi kafaya kurşun yeme ihtimali var. gece olunca beyrutun ünlü gece merkezi olan cymayzehh bölgesine gidiyoruz. buraya yeni camiiden dümdüz yürüyerek 15 dk da ulaşabilirsiniz.

3. günümüzde saat meydanına yakın olan şehir merkezi sokaklarını dolaşıyoruz. caddeler hep arnavut kaldırımı ve trafiğe kapalı. dünyaca ünlü markalar beyrutlu kadınlar alışverişte. biraz daha üst kesimin bölgesi bu alan. burada da al balad adlı restorantta buraya özgü humus , köfte yiyoruz. yemekleri güzel yapıyorlar. böylece tamamlıyoruz 3 günümüzü. gezi ile ilgili düşüncelerim; genel anlamda beyrutu beğendim, sadece sürekli savaştaymış gibi askerleri görmek ve kontrollerden geçmek biraz geriyor insanı. onun haricinde biz martta gittik ama buraya yazın gidilmeli bence yada baharda.bybloss bile daha güzel olur yazın. ortadoğuda gitmek istediğim çok yer var. inşallah ortalık durulurda herkez gidebilir..