İsfahan’a vardık

Tahran’dan kahvaltıdan sonra yola çıktık. Yine otobandan 600 km kadar gittik.

Mollaların fabrika gibi çıktığı Kum’a ziyaret etmek istemedik.

Çöle yakın geçtiğimiz için arabamızdan inmedik. Ara sıra camı açtığımızda yoğun sıcak nefes almayı bile zorlaştırıyordu. Akşam varabildik İsfahan’a.

Önce karnımızı doyurabileceğimiz bir yer aradık. Çok şirin bir lokantada cuzi bir fiyata tavuk ve pilav yedik. İkinci katta balkonda yediğimiz yemeğin lezzeti hala damağımda.

Ardından “Siyosepol – 33 Köprü”ye gittik. Muhteşem bir görüntü beni çok etkiledi. İnsanlar nehrin etrafında dolaşıyor, oturup birşeyler yiyor veya çay içiyorlardı. Biz de bir tur attık, çayımızı içtik ve tabiki fotoğraflar çektik.

Sıra konaklayacağımız yeri ayarlamaya geldiğinde erkek arkadaşımla bir ilki yaşamak istediğimiz için önceden tedbirli yola çıkmış ve yanımıza çadır almıştık. İran’da çok sık rastladığım bir görüntü çadır kurmuş insanlar. Biz de bir çadır kenti bulduk.

Çok geniş bir araziye kurulmuş kent görülmeye değerdi. Arabayıı park edip bir tur attık. Tuvaletler nasıldı? Malum önemli bir konu. Onca kalabalık ve tuvalet sırası karşısında temiz ve bol sıvı sabunlu, tuvalet kağıtlı tuvaletlerle karşılaşmak bizi memnun etmişti. Eşyaları kucaklayıp çadır kuracağımız mekanı seçtik ve kurduk:) Böyle bir keyif olmaz yaa. Havada tatlı bir serinlik vardı. Yüzlerce çadır kurulmuştu. Yüzlerce insan birbirini rahatsız etmeden ucuza konaklıyordu.

Biz burlarda alışmışız hırsızlığa orda da ayakkabılarımızı diğer pek çok çadırdan farklı olarak içeri aldık. Dİzüstü bilgisayarımız,ı fotoğraf makinesi paramızı felan kamufle ettik:) Ve güzel bir uykuya daldık…

çadır kent kulağa ilginç geliyor ama eminim rahat etmişsinizdir. eline sağlık

• cise dedi ki:

sizi takdir etmedim dersem yalan olur kesinlikle çadırda uyuyamam uyku girmez gözüme aman biri geldi bir şey oldu diye senaryolar yazarım aklımda

• safakarham dedi ki:

bizimde ilk ve şimdilik sonuncu kez yattık. ama orda rejimden dolayı hırsızlık felan pek olmadığı için farklı bir güven duyuyorum. bir de o gün çok yorulmuştuk rahat yatmamızın bir sebebi de odur belki de:))

• MIYU dedi ki:

gittikçe ilginçleşiyor sanki seyahatiniz…:))

• safakarham dedi ki:

bilmiyorum… ama yazdıkça o günleri hatırlıyorum. takıldığım yerlerde eşimden yardım alıyorum:))