İpek Yolu 10/ Buhara

Hiva’ya ilk geldiğimiz gün bizi gezdiren otel sahibi genç İsmail ,Buhara için tren bileti almak üzere bizi Vokzal’a ,yani gara götürmüştü. Khiva’ya tren istasyonu yeni yapılmış.Eskiden diğer yerlere ulaşabilmek için Urgenç’e giderlermiş.Bundan sonraki seyahatimiz hep tren ile olacağı için tüm biletlerimizi aldık. Hiva-Buhara , Buhara- Semerkant ve Semerkant -Taşkent. Trenle ulaşım gayet rahat. Demir yolları memleketi baştan başa dolaşıyor.Ruslar zamanında yapılan ağ son zamanlarda bayağı yenilenmiş.

Bugün 16 Temmuz ve biz bu rüya kent Hiva’ya veda ediyoruz.”Bir daha gelmek ister misin? “diye sorsalar hiç düşünmeden” Evet” derim. Her otelden ayrılırken böyle bir kağıt alıp onu bir diğer otele gösteriyoruz.

İsmail bizi  tren istasyonuna  götürüyor. Bu arada midemizin bozulduğunu söylemeyi unutmayayım. Trene binmeden istasyonun sağlık birimine gidiyoruz.Doktorun verdiği ilaç çok iyi geliyor. Burada kutu ile ilaç alamıyorsunuz tane ile veriyorlar.

Trene binerken biletlerimizi alıyorlar. Biz Vip te oturmak istiyoruz fark verelim diyoruz. Öyle yapıyorlar ama biraz kural dışı bir işler çeviriyorlar.Anlaşılan bundan da epeyce korkuyorlar.Biz Fransız bir çift ile seyahat ediyoruz. Bol bol da sohbet ediyoruz.Onlar da bizim güzergahı takip ediyorlar.Hatta daha sonra birçok yerde rastlıyoruz.

Tren ıssız çölde yol alıyor.Yolculuğumuzun en uzun etabı.Beş saatten fazla. Çölde kumların ilerlememesi için bir takım önlemler alınmış.Alabildiğine kum. Manzara ürkütücü.

Yolculuğun nasıl geçtiğini anlamıyoruz. Birbirimize seyahat anılarımızı anlatıp önerilerde bulunuyoruz.Gazete dikkatimi çekiyor.”Hürriyet”

Buhara’ya vardığımızda hemen etrafımızı sarıp “taksi” diyorlar.Biz pazarlık ile birine binip otelimize “Kavsar Butik” Otele geliyoruz.Otelimiz eski şehirde ve her yere yürüyüş mesafesinde. Eski bir yapı restore edilmiş.Son derece güzel.Hem işletenler hem otel .Biraz dinlendikten sonra Buhara’nın meşhur havuzunun bulunduğu yerde yemek yiyoruz.

Buradaki Nasrettin Hoca heykeli ayrı bir alem. Zayıf olan hoca figürü bizim alışık olmadığımız türden.

Otelin ikramları harika.Özellikle şekerlemeler. Gece yemekten sonra erkenden yatıyoruz.Ertesi gün Buhara’yı gezeceğiz.