Gölhisar,Kibyra (Antik Kent),Çıralı (Beydağları,Olympos) ,(2)

Gece geç vakitte vardık. Hemen meydanda Kibyra Otel gözümüze çarptı. Hem temiz hem de düzgün.Güleryüzlü bir görevli bize yardım etti. Sabah erken kalkıp Kibyra Antik kentini gezeceğimiz için otelin terasında bir çay içip yattık.Sabah kahvaltıdan sonra otelin yanındaki yoldan dağa doğru tırmanmaya başladıkHızlı atların ve kahraman savaşçıların kenti.Likya,Karya ,Pisidia ve Frigya bölgelerinin kesiştiği yerde .Yani merkez. Özellikle Stadyumu 12-13 bin kişi alabiliyormuş.Manzaraya nazır muhteşem bir yapı.Kapıda bizi karşılayan görevli araba ile biraz tırmanınca Antik Kente varırsınız diyor. Kent allaha emanet . Doğru dürüst bir koruma düzen yok. Uyduruk bir yerden girince sizi stadyum karşılıyor. Seyirciler ovaya karşı harikulade bir manzara eşliğinde gösterileri izliyorlarmış.Sadece burada

bir saati rahat rahat geçirebilirsiniz.

Araba ile yeniden oldukça kötü bir yoldan yukarıya doğru çıktık.Öyle ya şehir bir stadyumdan ibaret değildir.

Hamam epeyce  restorasyon istiyor. Yol buradan sonra daralıyor ve bozuluyor.Tekrar aşağıya inip görevliye esas harabeleri bulamadığımızı söyledik. Adamcağız bayağı ısrar ettiğimizi görünce Statyumun yanından patika bir yol ile tepeye çıkmanız gerekiyor dedi. Yolu bulduk ama bir yandan sıcak diğer yandan çalıların arasında dik bir yol tam ne yapalım diye düşünürken baktık bekçi mobiletini alıp gelmiş. Bizi teker teker yukarı çıkardı.Hem de bilgi vererek.İşte karşımızda muhteşem şehir. Tiyatro,Odeion,Meclis Binası,Nekropolis,Su yolları,Agora ,Anıt Mezarlar ,Mahkeme Binası.Burada rahat rahat bir üç saat geçirebiliriz.

Tabandaki mozaik kış aylarında yıpranmaması için toprakla kapatılıyormuş.Göremedik.Balık satılan havuz.Tiyatronun giriş kapısı.Suyu taşıyan künkler.

Gezmeye doyamadık ama yavaş yavaş yola çıkmalıyız. Yollar çok iyi hele manzaralara doyum olmuyor. Tepelerde kar. Ucsuz bucaksız. Çıralı'ya doğru gidiyoruz.Dağlarda kar.Mis gibi bir hava."Beydağları Milli Parkı"yazılı bir tabela bizi karşılıyor. Giriş 6 tl. Burası Antalya'nın Kemer ilçesine bağlı Çıralı Köyünde. Anlatılanlara göre kayalarda yükselen ateşler yaklaşık bin senedir sönmeden yanıyormuş.Ateşlere varabilmek için yaklaşık bir buçuk kilometre yukarıya doğru tırmanmak gerekiyor. Patika bir yol.Yer yer merdivenler var ama zor bir etap.Değer mi? Fazlasıyla.. Akşam karanlığı yavaş yavaş çöküyor.Olypos'un sönmeyen ateşi."Yanartaş" diye bilinen yer.İlk Olimpiyat Ateşinin buradan yakıldığı söyleniyor. Bu yere ait birçok mitolojik öykü var. Bunlardan bir tanesi de şöyleymiş:"Homeros'un anlattığına göre Likya kralı Bellerophontes isimli  gence ,aslan başlı,keçi gövdeli,yılan kuyruklu ,ağzından alevler saçan Khimera adlı canavarı öldürme emri verir. Bellerophontes Zeus'un ona verdiği kanatlı at Pegassus ile canavara hücum eder.Elindeki mızrağı öyle bir vurur ki canavar toprağa gömülür.Sadece ağzından çıkan alevler kalır." Yuvarlak kayalık bir alanda kayaların altından alevler çıkıyor. Ziyaretçiler burada sosis ,sucuk kızartıp yiyorlar. Her yerde olduğu gibi burada da düzgün bir denetim yok. Doğanın hediyesi. Kıymetini bilmek gerek.Kayaları bittiği yerde bir harebe gözüme çarpıyor. Büyüleyici bir yer. Muhakkak görülmeli.  Artık gece oldu. Kalmak için Çıralı beldesinde yer arıyoruz. Bazı yerler çok yüksek fiyatta. En nihayet bir pansiyon bulduk. Temiz ,pek güzel."Rose Mary" Pansiyon. Çok efendi bir sahibi var. Yeşillikler içinde,huzur dolu bir yer.Yerleştikten sonra ara yollardan geçerek sahile ulaştık.Güzel bir restoran bulunca oturduk.Ne güzel bir yer. Sessizlik.İyi bir uyku .Ertesi gün sıcacık ekmek ve ev yapımı reçellerle nefis bir kahvaltıdan sonra çevreyi tanımak için yaptığımız turda güzel kareler yakaladım.Ve yola devam.

Cennet buraları.. Yazın çok kalabalık oluyormuş. Burası sit alanı olduğu için ancak tahta ev yapılabiliyormuş. Betondan olan birkaç yapı ise en eskilerden kalanlarmış. Devamlı kontrol yapılıyormuş.Bu iyi bir şey. Doğa zarar görmemiş.