Floransa, Pisa ,Venedik – 5

Oyunumuzu oynamış olmanın rahatlığı ile otelimizde kahvaltımızı yaptıktan sonra ülkemizi ,okulumuzu ve şehrimizi tanıtmak amacıyla bir stand açacağız. Fransız Kültür Merkezinin giriş katında bizim için bir yer ayrıldı.Malzemeleri alıp yola koyulduk. Festivale katılan herkes stantımızı gezecek. Bu görevi katıldığımız tüm festivallerde severek gurur duyarak yapıyoruz.

Türkiye'den aldığımız broşürleri dağıttık.Stantımızı gezenler bizlerden epeyce bir bilgi aldı.Ayrıca güzel İzmir'imizin inciri ,üzümü ve diğer lezzetleri gezenler tarafından çok beğenildi. Daha sonra öğleye kadar atölye çalışmalarına katıldık. Öğle arasında Kültür Merkezi hemen yanındaki "St Regis"Winter Garden by Caino"Restoranın dışarıdaki masalarına oturduk.Oldukça şık bir restoran.Doğal olarak da fiyatlar yüksek.Ama İtalya'da yediğim en enfes tatlar diyebilirim.Restoran Arno nehrine bakıyor.Pek keyifli..

Şeflerini tebrik etmek gerek.Yemekten sonra tekrar Fransız Kültüre döndük.Zira çalışmalar ve sergimiz devam ediyor. Saat 17.00' de çalışmalar bitince biz gene kendimizi Floransa sokaklarına atıyoruz.Önce önünden birkaç kez geçtiğimiz Santa Maria Novella Meydanındaki Santa Maria Novella Bazilikasına geliyoruz.Çok sempatik bir yer.Önündeki meydanda bir müzisyen gitar konseri veriyor.Bu bir Dominken bazilikası.XI.yüzyılda yapılmış.Yapı içindeki freskler ve Floransa asilzadelerinin mezarlarıyla ünlü.

Buradan Duomo'ya yürüyoruz.XVIII.yüzyılda şehir konseyi tarihi Santa Reparata kilisesi yerine bir katedral yapmaya karar veriyor.Mimar Arnolfo di Cambio tarafından projesi çiziliyor ancak şantiye onun ölümünden sonra başlıyabiliyor.Katedral 1461 yılında tamamlanıyor. Yeşil ve beyaz mermer işlemelerin bulunduğu katedral muhteşem bir görüntü sergiliyor.Birçok mozaik heykel barındırıyor.Çanının bulunduğu kule tüm Floransa'ya hakim.

Hemen katedralin karşısında "Opera" adlı kafede bir şeyler içip Katedralin keyfini çıkarıyoruz.Artık biraz da çarşı gezmek istediğimiz için Floransa'nın en büyük caddesinde"Via Corso" geziniyoruz.Ünlü mağazaların dışında Floransa'nın meşhur tahta tepsilerinin satıldığı turistik mağazalar ilgi çekici.Bir terzi adınızı işliyor tabii dükkanından bir şeyler alıyorsunuz.Parfüm dükkanları da ilgimi çekiyor. Burası başka bir dünya.Yavaş yavaş akşam karanlığı çökmeye başlıyor.Bu arada Brunelleschi sokağına giriyoruz."Hard Rock Cafe"yi görünce içeri giriyoruz.Gençler burayı pek seviyor.Fiyatlar öyle pek ucuz da değil.Akşam yemeğine"Cafe Concerto Paszkowski "ye oturuyoruz.Burası Floransa'nın tarihi kafelerinden biri.1846'dan beri hizmet veriyor.Polonyalı Paszkowski tarafından açılmış."Repubblica"meydanında.Birçok eski ve ünlü edebiyatçının toplanma yeriymiş.Harika bir müzik eşliğinde İtalyan tatları..