Floransa, Pisa ,Venedik – 4

Bugün heyecanlıyız.Floransa Fransız Kültür Merkezinde düzenlenen Uluslararası Fransızca Liseler Tiyatro Festivalinde oyunumuzu sahneleyeceğiz.Oyun kostümlerini eline alan otelden yola koyuldu.Merkez otele onbeş dakikalık yürüyüş mesafesinde. Çok keyifli bir yol.Sabah kahvaltıdan sonra Arno nehrinin kenarından yavaş yavaş yürümek,bu güzel şehri seyrede seyrede.Şehir uyanıyor..

Floransa Fransız Kültür Merkezi(Lenzo Sarayı) Ognissanti Meydanı

Rönesansın "Lenzo Sarayı" bugün Fransız Kültür Merkezi olarak kullanılıyor.Binanın dış cephesi tipik rönesans stilini yansıtıyor. Bina önce beyaza boyanmış ve daha sonra kül kullanılmak suretiyle desenler yapılmış.İçersi de dışı gibi çok güzel. Bir sarayda oynamanın keyfini yaşanacak.Tabii burada günlük yaşamın nasıl olabileceğini de düşünmeden yapamadık.Binanın çatı kısmında oldukça ileriye doğru çıkan sundurma aşağıda yürüyen kişilerin yağmurdan korunması amacıyla yapılmış.

Hemen sarayın çaprazında bulunan "Ognisanti Kilisesi" barok stilde yapılmış bir fransiskan kilisesi.1256 yılında yapılmış ama daha sonraki yıllarda  bir hayli restorasyon görmüş.Ünlü sanatçı ressam Ghirlandaio'nun "Son Yemek" adlı freski de burada bulunuyor.Beyaz hoş bir yapı.

Fransız Kültür Merkezinde herşey antika.Tarihe verilen değeri tüm detaylarda hissediyorsunuz.

Altta bulunan kütüphane ,giriş,yukarıda Fransız Konsolosluğuna ait odalar. Hele salon muhteşem. Büyüleyici.Şöyle güzel bir tahta koltuğa oturmak ya da harika bir kapının önünde poz vermek hepsi inanılmaz.Hele burada sanat yapmakayrı bir güzel.İtalyan arkadaşlararın içtenliği , güler yüzlü tavırları da  binaya ayrı bir sıcaklık yüklüyor.

Ve işte çok alkış alan oyunumuz.Yorucu ve başarılı bir performansın ardından şöyle güzel bir yemek yemeği hak ettik diye düşünüyorum.Ognissanti Meydanına çok yakın bir restorana oturuyoruz."İndustria" adlı restoran.Dışardaki masalarda keyifli bir yemek.Restoranın içi çok değişik döşenmiş.Hele hesabı ödedikten sonra verilen kurabiyeler pek leziz.Tekrar Fransız Kültüre çalışmak için geri dönüyoruz.Çalışma bitince de yeniden şehri gezmeye başlıyoruz.İlk önce bol bol fotoğrafını çektiğimiz "Ponte Vecchio" Vecchio Köprüsüne gidiyoruz.

Benvenoto Cellini'nin (1500-1570) büstü bizi karşılıyor. Rönesans dönemi ünlü İtalyan heykeltraş.Floransa'da doğmuş ve yine orada ölmüş.Hayata kuyumcu olarak atılmış ama daha sonra heykeltraş olmuş.Kuyumculuk yaptığı için heykelleri altın işler gibi her türlü ayrıntısıyla işlemiş.Köprü oldukça kalabalık.Zor ilerliyoruz.Anlaşılan herkes bu güzel yerin keyfini çıkarmak biraz daha fazla fotoğraflayabilmek için birbiriyle yarışıyor.

Köprüdeki "Bar Pontevecchio"da bir dondurma yemek gerek,bunu yemeden olmaz.Leziz mi leziz.

İtalyan ressam ,heykeltraş Giuliano Vangi'nin bir çalışması "San Giovanni Batista" Özellikle ayaklar dikkat çekici.

Köprüden karşı tarafa geçip Arno'nun diğer kıyısında da yürüyelim diyoruz.Çok güzel bir hava.Çimenlerde oturup bu güzel şehri soluyoruz.

Şehrin bu tarafı daha sakin. Yavaş yavaş geriye dönme vakti geliyor.Floransa Şehir Kütüphanesinin muhteşem binasının önünden geçiyoruz.Bu kütüphane beşbinin üzerinde kitap barındırıyormuş.Akşam yemeği için bir yer arıyor sonra da Vecchio sarayının önündeki Piazza Della Signoria" meydanında "Ristorante Pizzara İL DAVİD"'te oturup keyifli bir akşam yemeği yiyoruz.

Bir güzel günü de böylece geride bırakıp otelimize dönüyoruz.