Fas Gezisi – Merzouga

04.03.2012- Tren istasyonun hemen karşısındaki Residenc markash güne merhaba diyoruz.7.30 kalkıp kahvaltımızı yapıyoruz 8.30 daki otobüsümüzü yetişmek için tren istasyonun yanından kalkan suprotour otobüsüze yetişiyoruz. Bagajlarımız için çanta başına 5 dh veriyoruz fiş yapıştırılıyor çantalarımıza tam saatinde yola çıkıyoruz.Önümüzde zorlu bi yolcucuk var atlas dağlarını geçip önce ourzazateda mola verip merzouga doğru gidiyoruz.21.00 merzouga da olması gereken otobüsümüz 1 saat gecikmeli merzougada oluyor.

Couchsurfingden arkadaşımız jonash evine doğru taksiye binip gidiyoruz.10dk bi yolculuktan sonra jonash evindeyiz. Yorgun ve açız. Jonash hemen bize bişeyler hazırlıyor yemek yerken muhabbet edip yarın çıkıcağımız sahara çölü turu hakkında bilgi alıp yatıyoruz. 05.03.2012-Sabah 9 gibi kalkıyoruz. Jonash evinin terasından sahara çölünü seyrediyoruz.Develer hazır olunca 10 gibi alman vede vietmanlı diğer 2 arkadaş ile yola çıkıyoruz.1 saatlik deve yolculuğundan sonra ilk mola vede kahvaltı yapıcağımız yere geliyoruz. Kahvaltımız yapıp öğlen kızgın güneşin geçmesini bekliyoruz.Herkez bi köşede uykuya dalıyor . 15 gibi uyanıp tekrar develerde yola çıkıyoruz.

1.5 saatlik bi yolculuktan sonra geceyi geçirceğimiz yere varıyoruz. Jonash akşam yemeğimizi hazırlarken bi yandan da tajin nasıl yapıldıgnı anlatıyor. Berber çorbası vede tajin yedikten sonra ateş başında muhabbet ediyoruz. Vede yatma vakti 4 tane battaniye ile yatıyoruz.beklediğim kadar soğuk değil sahara çölü sabah 5 gibi kalkıyoruz.Sabah otobüse yetişmek için erkek yola çıkmak istedik.Dışarı buzz ellerim titriyor deve binip yola koyuluyoruz.Güneşin dogusunu izlemek üzere. Gökyüzünden o kadar yakınız ki uzansak yıldızlara dokuncaz.Kayan yıldızları seyrederek yolumuza devam ediyoruz. Yüksek bi kum tepesinden güneşin doğusunu izleyip . Merzouga ya geri de dönüyoruz.Jonash eve Merzouga şehrine girmeden 5-6 km öncesinde kurulmuş köyde.
Taksi 50 dh istiyor merzouga gitmeye. Jonashla vedalaşıp alman vede vietnamlık arkadaşlarımızla birlikte 8 de ki otobüsle ourzazate doğru hareket ediyoruz. 15.40 gibi ourzazateyiz.Hemen otel aramaya başlıyoruz. Otobüsten indikten sonra kasbah center doğru 20 dk yürüdükten sonra gördüğümüz otellere fiyat soruyoruz. En uygunu Hotel HıcHam banyo + wc 2 kişi 120 dh istiyor. Eşyalarımızı bıraktıktan sonra hemen otobüsteyken gördüğümüz Sinema müzesine gidiyoruz ama kapalı rica edip kapıdan 1-2 resim çekiyoruz saat 18 kadar çalışıyor.Giriş ücreti 30 dh biraz pahalı .Medina sokaklarında gezip bişeyler yiyoruz.muzenin sol tarafındaki mağazalardan birine giriyoruz. İçerisi resmen labirent 😀 ne ararsanız var ilk kez böle bi yer gördüm yarım saat oyalanıyoruz burda sıkı bi pazarlık yapıyoruz kolye vede yüzük için ama istediğimiz fiyata vermediği için vazgeçiyoruz.

Otele dönüp erkenden yatıyoruz. Yarın 9 da marrakesh de hareket… Eğer Fas’a gidipte Merzouga görmeden Çölde bi gece vakit geçirip çölün sessizliğini dinlemeden,Atlas dağlarının o kessin virajlarında seyahat etmeden dönerseniz Fas’a gitmiş Sayılmazsınız.

Geziye Dair Bütün Resimler https://plus.google.com/photos/116155530108506195295/albums