Fas Gezisi – Meknes,Rabat

02.03.2011(Meknes-Rabat) Sabah 08.50 Treniyle Meknes için biletlerimiz alıp 1 kişi 20 dh.Her 50 geçe tren var meknes’e 09.24 meknes’edeyiz.Mekneste 2 tane durak var Gare De Meknes vede Gare De Meknes El Abdal Emir,şehir merkezi olan El abdal emir hemen petit taksiyle eski şehre gidiyoruz. Şehre giriyoruz ama tam Cuma namazı vakti oldugu için her yer kapalı açık olan yerleri geziyoruz.Medina şehrinin girişinde Muzeyi geziyoruz. Giriş 10 dh içerde eski halılar kaftalar, kapılar,silah vede fas külütürünü anlatan diğer eşyalar çok büyük değil 20 dk da gezip çıkıyoruz.Medina sokaklarına tekrar giriyoruz.Pazarda tezgahları süsleyen çeşit çeşit zeytinler , diğer sokakta kasaplar, satılık tavşanlar,tavuklar , hatta güvercin bile vardı 😀 tekrardan petit taksimize binip el abdal emir tren garına gidiyoruz.8.4 dh ödüyoruz.meknes-rabat 11.29 trenine biletimizi alıp beklemeye başlıyoruz. 13.41 Rabatta tren istanyonun üstü katındaki cafede 2 kahve içip nete giriyoruz vede yakınlarda otel soruyorum 2 kahveye 28 dh verip tarif edilen tren garının aşağısındaki otele doğru yürüyoruz.

İlk otel balima 3 yıldızdı 750 dh istiyor hemen yanında ki otel central ise 200 dh diyince hemen yerleşiyoruz. Eşyalarımızı bırakıp önceden belirlediğimiz yerlere gitmek için petit taksi durduruyoruz.Oteldeki haritadan gördüğümüz jarden diye bi parka gidiyoruz. 15 dk felan dolaşıp resim çektikten sonra mavi ye boyalı küçük bi mahalleye gidiyoruz Kasbah des oudia.sokaklarda amansızca dolaşıp resim çektikten sonra taksiye binip tour hassan gidiyoruz ama şansımıza kapalı içerde Cuma günü olduğundan sadece davetli olanlar girebiliyor.Dışardan resimlerini çekip hemen tour hassanın ordan L1 tramvayıyla Medina Rabat doğru gitmek için bekliyoruz.Tramvay 1 kişi 6 dh. Gişeden alabilirsiniz. 4-5 durak sonra medina rabat da iniyoruz.Rabattta 2 tane medina (eski şehir ) var medina rabat ve medina Sale.Otelde Medina rabat daha güzel dediğinden medina rabat gidiyoruz.

Her yerde oldugu gibi burdada curcuna var her yerden et ızgara kokusu geliyor.2 tane ekmek arası ızgara köfte benzeyen bişey yiyoruz 10 dh . sokaklarda gezerken portokal suyu içiyoruz 2 dh 6 dh.Kaktüs meyvesinden yiyoruz tanesi 1 dh 5 tane yedim ara sokaklarda ilerlerken haşlanmış sülük yiyenleri görüyoruz kokusu gerçekten berbat.az ilerde Hindistan cevizi yiyoruz dilimlenmiş tanesi 1 dh.Baharat vede parfümeri satan dükkana gidiyoruz.Bize Fes de sayılmak istenen sabun vede baharattan bakıyoruz.İsmini bilmediğimizden soramıyoruz tabii.bişeyler satmak için ne varsa gösteriyor vede buluyoruz aradığımızı 2 tane sabun 20 dh vede baş ağrısına iyi gelen siyah susam gibi bişey elinizde ezip kokluyorsunuz 100 gr 20 dh veriyoruz.Toplamda 40 dh.Fesde aynısını 50 eurodan başlayıp 20 euro kadar düşmüştü fiyat 😀 Çalışanlarda resim çekinip çıkıyoruz.

Günün verdiği yorgunlukla artık otele dönme vakti 22 gibi oteldeyiz. Yarın sabah Sheila. 03.03.2011 Sabah 7.30 kalkıp harabelere gidiyoruz taksiyle 12 dh tutuyor. Giriş 10 dh gerçekten çok güzel bi atmesfori var içersinin her yerde leylekler var ilk kez bu kadar çok leyleği bir arada görüyorum tahminen 50 yakın leylek yaşıyor burda vede ilk sesler çıkartılarlar.1 saat felan içerisni geziyoruz eski fas yapıtları var içerde .10 gibi otelimize görüyoruz 13 dh hemen çantalarımızı alıp 10.30 treniyle Casablanca gidiyoruz.