Fas Gezisi – Marrakeş

07.03.2011-Marrakesh. Virajlı geçen 4 saatlik bi yolculuktan sonra 13.15 de marrakesh merkezindeyiz otobüs medina eskinde duruyor isterseniz burda veya tren istasyonun yanında ki supratour bürosunda inebilirsiniz.Biz medina da ki durakta iniyoruz.Bankada para bozdurup önceden fiyatını sorduğumuz otele gitmek için taksi durduruyoruz. 50 dh istiyor başka bi taksi 30 dh istiyor taksi metresi yok 10 dh anlaşıyoruz. Otele yakın bi yerde iniyoruz. Otel 1 kişi 90 2 kişi 120 dh banyo wc dışarda odanızda sadece lavabo var .Otele yerleşip kendimiz jemaa el fna meyadanına atıyoruz. Yılan oynatanlar maynunlar tam bi curcuna hakim meydan da maynunlar resim çekiyoruz 20 dh verdik. Meydan da gezip bişeyler yiyoruz kurufasulye mercimek 2 çay 2 ekmek 21 dh ödeyip otelimize meydanın hemen yanında ki Hotel la Charaf yolunu tutuyoruz.

08.03.2012-Sabah 9 gibi uyanıp önceden belirlediğimiz yerleri gezmek üzere otelimizden ayrılıyoruz.otelin yakınındaki bi yerde yumurtalı hamur işi 2 büyük çay 26 veriyoruz.Daha sonra Palace Bahia gidiyoruz giriş 20 dh vede resturastyon olduğu için girmekten vazgeçip Palaca Baha gidiyoruz hepsi birbirine yakın 10 dk lık mesafede haritada çok uzak gibi gösteriyor giriş 10 dh içerde gezilcek fazla bişey yok tavan ahşap oymaları kapılardaki motifler felan çok fazla zaman harcamıyıp çıkıyoruz. 2.Durak tomaex… Tomax giderken bizi yönlendiren levhalar çıkmaz sokağa soktu tam geri dönerken bi kapı açıldı ve gelin gelin diyen birisi 🙂 içerdi mağaza metal eşyalar satılar, bişeyler satmak istediğini düşünüp hayır diyorum adam burdna kestirme yok var gelin diyince mağazanın içinden geçip arka sokağa çıkıyoruz tomazx karşımızda giriş 10 dh yine.dar bi sokaktan içeriye giriyoruz.içerde mezarlar var daha önce gördüğüm resimlere hatırlayınca hayal kırıklığı. Resim çekip çıkıyoruz.

Dar said ye gidiyoruz müzeden çıkanlara soruyoruz ve girmemeye karar veriyoruz.Medinanın sokaklarında gezmek daha cazip geliyor.ayaklarımız ağrıyıncaya kadar medinayı turluyoruz. 15 gibi otelimize dönüyoruz. Akşam üstü bişeyler yemek için tekrar jemma el fna çıkıyoruz.Bugun şavarma yiyecez.Hiç bi özelliği yok bizde döner 20 dh yanında patatesli isterseniz 25 dh fiyatlarda içine koyulanlara göre değişiyor. 1 savarma 1 etli sandwich 64 dh ödeyip.portokol suyu içmek için el fna gidiyoruz. Dün içtiğimiz yere yine gidiyoruz bizi hatırlıyor. 2 mix içiyoruz portokol greyfurt karışık 12 dh . 1 tanede müesseden hediye geliyor 😀 meydanın arkasındaki turist tuzaklarıyla dolu medina giriyouz. İçi kristali taşlardan bakıyoruz gerçekten çok güzel 2 tane yumrukta az küçük taşa 600 dh istiyor. Yok dedikçe fiyat düşüyor . çıkıyoruz mağazandan kovalıyor en son 2 tanesi 150 veriyor 😀 100 desem yine vercek ama almıyoruz.

Turistlerin olmadığı sokaklara gidiyoruz faslıların yemek yediği alışveriş yaptığı yerlerde geziniyoruz. 2 tane bademli ve susamlı tatlı yiyoruz 2 dh 1 tanede bedava veriyor. 2-3 yürüdükten sonra geri dönüyoruz.kalabalık bi grup mağazanın önünde toplanmış ne olduğunu bakmaya gidiyoruz. Meyve kokteylleri yapan bi yer sadece faslılar vede 2 alman var. 6 çeşit meyveden 500 ml bira bardağında meyve mix içmek için 20 felan bekliyoruz. 5 dh ve tadı müthiş. Meydanda biraz fotogaf çeşit otelimize dönüyoruz.

09.03.2012.Sabah 11.55 uçağıyla Madrid’e uçucaz.otelin 150 metre ilersinden havaalanına otobüsler var her yarım saatte ücretide 30 dh gidiş dönüş 50 dh 08.45 deki otobüse biniyoruz. 25-30 dk bi marrakesh turundan sonra marrakesh havaalanındayız.pasaport kontroluna gidiyoruz.Yeşil pasaportum olduğu için vize nerde neden sana vize gerekmiyor gibi neden yeşil pasaportun var gibi sorular soruyorlar. Fasdan Önce ispanya vede fransaya giriş yaptığımı pasaportumda gösteriyorum Fazla uğraştırmayıp devam edin diyorlar.Yoksa vize gerekmediği halde sorun olcağına eminim.Sorunsuz bi uçuşla 14.20 civarı madriddeyiz.

Geziye Dair Bütün Resimler https://plus.google.com/photos/116155530108506195295/albums