Fas Gezisi – Kazablanka

03.03.2012 Rabatdan bindiğimiz trenden 11.45 den casa iniyoruz.Casablanca da 2 Tren istanyonu var biz rabattan bindik Casablanca Port gidiyor. Eğer Hassan 2 camisini gezicekseniz bu tren istasyonunda giden trene bilet alın çünkü çok yakın cami 3 km hemen taksiye atlayıp Hassan 2 camisine gidiyoruz 8 dh veriyoruz burda Taksimetre 1.70 açılıyor.Rabat meknes ve fes de 1.40 açılış ücreti.Hassan 2 camisini geziyoruz.caminin içine sadece müslünmanları alıyorlar Hemen içeri girip resim çekmeye başlıyorum.Diğer Fransız turisler girmek isteyince saat 14. Den sonra ücret ödeyerek girebilceklerini sölüyor görevli. Hassan 2 cami gerçekten muazzam şekilde yapılmış .Camiden çıktıktan sonra hemen caminin karşısında kalan caddeye doğru yürümeye başlıyoruz.

cadde de ilk sağda ki arada Espaca Makaila adlı resturanta oturup tavuklu vede balıklı tajin yiyoruz menü şeklinde yapmışlar önce mercimek çorbası peşine tajin vede avokada içiyoruz. Toplam 86 dh hem ucuz hemde lezzetliydi. Taksiye binip Marrakesh gitmek için Casa Voga tren istasyonuna gitmek istiyoruz.Ama durdurduğumuz hiçbir taksi gitmek istemiyor Fransızca cevap veriyorlar anlamıyoruz.En son bi taksi bizi görüp kendi duruyor yolcusu var önce onu sonra bizi bırakıyor taksimetre açmıyor 30 dh anlaşıyoruz .14.50 treninden marrakesh için biletimizi alıyoruz 90dh 16.10 da marrakeshdeyiz. Tren istasyonunda para bozdurcak yer arıyoruz.Change bürosu yok ama bankamatikten para bozdurabiliyorsunuz aklınızda olsun. 200 euro bozduruyoruz. Ertesi sabah gideceğimiz Merzoguza ya otobüs biletimizi alıyoruz 1 kişi 200 dh. Tren garından çıkıp otel bakıyoruz etfatan 3-4 tane otel var tek tek fiyat soruyoruz red hotel 560 dh pahalı geliyor. 3 girdiğimiz otel 350 dh kahvaltıda dahil. Yerleşiyoruz.

biraz dinlenip taksiyle djeema el fna gidiyoruz sabat 19 dan sonra gece tarifesi 2.40 dh den açılıyor 14 dh veriyoruz meydanda geziyoruz.Her yerde turist olduğu için çok pahalı vede kazıklamaya çalışıyorlar ve başarıyorlarda oturuyorz bişeyler yemek için 1 tane karışık şiş kussus vede 2 salataya 130 dh istiyor masada duran ekmeklerden 30 dh vermezi istiyorlar normalde 100 dh olması lazım.Siz sipariş etmeden masaya acı sos patates çıkartması zeytin felan getiriyorlar tabii hepsi parayla.Yanımızda 2 fransıza soruyoruz soslar bile parayla diyince istemediğimizi sölüyoruz.yinede diğer yemek yediğimiz yerlere göre çook pahalı.meydan da geziyoruz şarkı söyleyenler estruman çalanlar kına yapanlar ne yararsanız var. Ara sokaklarda gezmeye başlıyoruz.1-2 terlik satan dükkana gidiyoruz 120 dh istiyorlar aynıları fes de 25-30 dh e görmüştük.hemen fiyat 60 dh düşüyor daha biz bişey sölemeden. Almıyoruz tabii.

Sokaklarda bire süre daha gezip su vede yarın yolda yemek için ekmek arası sosislerde alıyoruz rabatta 5 yedimizi burda 10 dh veriyoruz. Marketten 1.5 lt su vede 2 snicker için 21 dh veriyoruz. Taksiye binip otelimizde iniyoruz 15 dh. Yarın saat 8.30 da tren istasyonun yanında kalkan souptour otobüsümüzle mergouza gidicez.

• bora arasan dedi ki:

Mergouz ‘a götür bizi hocam. Kasablanka anladığım kadarıyla (hemen hemen herkes aynı şeyi yazdığından anlayabiliyorum 🙂 ) hızlıca geçip gidilecek bir yer. Konaklamada pahalı olduğundan bir şekilde sıradaki noktaya geçiş yapmalı.

• emiraskin dedi ki:

Merzouga’yı ekledim 🙂 Bende gitmeden forumlarda olsun önceden giden arkadaşlar oldun casa da hiç bişey olmadıgını sölediler ben hassan 2 camiisini görmek için 3-4 saatimi ayırdım

• arkutbay dedi ki:

Casablanca’ya biraz haksızlık olmuş 🙂 II. Hasan Camisi gerçekten görülmeli , özellikle güneş batarken olağanüstü oluyor . Oradan hemen Corniche denilen sahil semtine gidlip güzel bir akşam yemeği yenmeli . Burası Fas’ın daha modern yüzü . Ayrıca Casablanca’da gezilecek saraylar da var . Çok özgün yapılar . Gene gezilecek bir medina’sı var . 1 – 2 gün ayrılmalı derim .

• abuzerkeser dedi ki:

Şu anda Casablancadan yazıyorum. Burada sistem turistleri kazıklamak üzerine kurulu. Özellikle taksilere dikkat. Hergün 2- 3 taksici ile kavga edip sistemi öğrendim. Taksilerin çoğunda taksimetre yok, bunlar kaçak çalışıyor. Olanlar da bazen açmıyor. Eğer açmazsa hemen inin, yoksa zorla açtırırsanız gidene kadar kavga edersiniz. Adrese varınca verdiğiniz parayı beğenmeyip durmaz ve sizi 1 km ötede bırakabilir. Çok zorda kalırsanız binmeden önce mutlaka pazarlık edin. Pazarlıksız binerseniz 2-3 katı fiyat çekerler. Ortalama fiyat 4 drh/km. Taksimetre 2 drh den açılıyor. 5km mesafeye giderseniz 20 drh ödemeniz gerekir. Pazarlık usulü genelde 50 isterler.