EFSANE ÜLKE NEPAL 3.BÖLÜM

POKHARA

Sabah kahvaltısından sonra 09:20 de Chitwandan kalkan otobüsümüz Pokhara’ya yola çıktık.Çinli turistler çok.Yolda 3 kamyon devrilmiş.mola verdiğimiz yerlerdeki wc’ ler gerçekten çok temiz.Nepal güvenilir ve temiz bir ülke.Sabah kalktığımda müthiş ishal olmuşum.Hemen bir Reflor patlattım öyle etkili olmuşki yolculuk boyunca hiç sorun yaşamadım.Yanınıza 2 reflor almayı unutmayın.15:00 de Pokhara’ya vardık.Raj burdan bir otele benim ismimi vermiş inince karşılayıp otele götürdü.15 $ dan başlayan pazarlık 8 $ a indi.Otel çok güzel dağ manzaralı.İndirimin nedeni beni trekking vs yapcam sanmış.Yapmıyacağımı söyleyince pişman oldu.Neyse hemen çantayı bırakıp caddeye indim.Phewa gölünün karşısındaki tepede beyaz bir tapınak var aşağıdaki yoldada Dewil fall var.Otobüse binip 15 rupi Dewil falla gitcektim.Ama otobüs bir köşede indirip diğer otobuse bindirdi.Dewil fall yol kenarında dandik bir su çukura akıyor.Giriş 30 rupi.Ordan çıkıp yoldan yukarıya doğru 500 mt yürüyünce sağa toprak bir yol var.Ordan yukarıya yol ve taş merdiven var.40 dk yürüyüp yukardaki Tapınağa çıkılıyor.17:30 da kapanıyor.Giriş ücretsiz.
Ben kan ter içinde yukarı ulaştım.Ancak çok zevkliydi.Orcun adında bir lise öğrencisiyle evi tapınağın yanındaymış muhabbet ede ede bir çırpıda yukarı vardık.Tapınağı gezip arka patika yoldan indim yolda geyikler ve maymunlar vardı. Aşağıda kayıklar var.Kayık başı 300 rupi.Kayık olmayınca lokantanın çalışanı beni kendi kayıklarıyla hava karanlığında beni karşıya geçirdi.Yemekte masala dosa ve sprite ile günü sonlandırdım.Yemek güzeldi.Gece turlayıp 22:00 de otelime geldim.06:30 da uyandım.Hava bayağı soğuk ve dışarsı kapalı.Hiç kalkasım yok Abant gölü gibi bir yer yapcak pek bir şey yok.Sonunda 10 da kalkıp bir kahvaltı yapıp ki kahvaltıya 350 rupi ödedim.(2 kek bi çay).Göl kenarından Dewil falla kadar yürüdüm.1 saat sürdü.Yolda bi düğün gördüm bahçede hemen daldım.Bir süre izledim.Aynı bizim düğünlere benziyor.Yemekler ve ortada oyunlar.Sonra yürüyerek geri döndüm.Biraz dinlenip botla karşıdaki küçük adadaki tapınağa geçtim.Bu arada Leina adlı bir kızla tanıştım.İngiliz 4 ay boyunca gezcekmiş.Hindistan-Nepal sonra Tayland-Kamboçya-Laos-Vietnam arkasında USA ve ev.İşten 4 aylığına ayrılmış dönünce başlıcak Carlotte ta 6 ay gezcekti.Türkiye’deki çalışma şartları çok farklı.Ordan ayrılınca akşam yemeğinde Thali (etli) yedim.425 rupi.Be Happy lokantası en ucuz yöresel yemekleri tadacağınız bi yer.Elektrik nihayet geldi (21:00 )
Sat 06:30 da Sonouliye giden küçük berbat bi otobüsle yola çıktık.Başka otobüste yoktu.Kapı sürekli açık pencereler açık ben kapattıkça muavin açıyor.İçersi sabah buz gibi herkes dondu.Neyseki 2 saat sonra hava ısındıki bizde rahatladık.Turist otobüsüne değilde bir dolmuşa binmişiz,bütün köylerden yolcu toplayıp bıraktı.9 saat sürdü.6 yabancıydık 2 si yolda indi.4 kişi sınıra 15:30 da vardık.İmmigination offisine gitim.Tabii önce dolar bozdurdum.50 $ bozdurun.Kapıda sorun çıktı vize firması beni Delhi’den giriş yapcak göstermiş adamlar niye burdan girdin diye sorun çıkardılar.15 dk beklemeden sonra onay verdiler.
Hindistan’a girdik.Hayırlısıyla Nepal bitti.