EFSANE ÜLKE NEPAL 2.BÖLÜM

NEPAL 2.BÖLÜM

CHİTWAN:

Sabah 07:10’ da Kathmandu’dan kalkan otobüsümüz rahat bir yolculukla 6 saat sonra Chitwan’a vardık(600 rupi).Burası milli parkın yanında küçük bir köy.Köyün biraz dışında otobüslerin durduğu bir park yeri var.oteller kendi araçlarını gönderiyor bir yer beğenip arabaya atlayın.oteller bölgesine gelmiş olursunuz.
Ben 3-5 yer dolaşıp beğenmedim.sonunda Rhino land otele geldim.Sahibi Raj çok ilgili TripAdvisor’a üye 56 iyi yorum almış.İyi bir oda seçtim.Ucuz yemekleri güzel bir yer.(400 rupi).Ancak burda ormanda yalnız hareket etmek mantıklı değil.Paket tur aldım.65 $ bi 10 $ fazla aldı ama olsun.Değdi.
Burda ilk kez yöresel yemekler yiyip nepali tea ve lassi yi bol bol içtim.Yollarda çok vardı ama cesaret edemedim.Nepali tea, karabiberli kakaolu sıcak süt çokta güzel.Lassi ise süzme yoğurdun az sulusu.
16:00 gibi ormanda yürüyüşe çıktık rehberle.Bir sürü fil ,timsah,geyik ve birde gergadan gördüm.18:00 gibi köye döndüm.biraz dolaştım yollarda safariden gelen bir sürü fil vardı.Küçük bir temastada bulunduk şimdilik.Akşam yemeğinden sonra Halk dansları gösterisine gittik.Köyün girişindeki lokantanın arkasındaki kültür evinde.Yollar zifiri karanlık.Yanınızda fener olsun.Saat 22:00 de cibinlikli yatağımda uykuya daldım.( park köyün girişinin 100 mt ilersinde elektrikli tellerle örülü gece elektrik veriyorlarmış).Burda elektrikler 22:00 den önce gelmiyor.Yani akşamları karanlık ama otelin jeneratörü var ve azda olsa elektrik var.Sabah 06:30 da kalkıp güzel bir kahvaltıdan sonra fil safarisine gittik.Köyün içinden 2 ayrı yerden bilet alıp 5 km dışına gittik.Fil gezimiz 2 saat sürdü.3 gergedan,bir sürü geyik,ağacın tepesinde tavus kuşu ,maymun gördük.Filimizde 2 Nepalli, 1 Çinli kızla 2 saat muhabbetle geçti.Filimizin adı Sirkali,25 yaşında.(filin önüne binin)
Köyün girişinde jeepten inip bisiklet kiraladım.2 saat dolaştım.Nehrin karşısındaki köye gittim.Yıkanan,eğlenen,yüzen çoçuklar vardı.Bir çoçuk evine davet etti.Kaçırırmıyım.Babası terzi bir ayağı kesik 60 tl kira veriyormuş dükkan ve eve zaten 2 odalı ,3 çoçuk var
30 dk sohbetten sonra ver elini diğer köylere çok eğlendim çoçuklar kadınlar hepsiyle konuşmaya çalıştım.Pirinç ekim zamanıydı herkes tarladaydı.Çok güzel pozlar yakaladım.13:00 de otele dönüp Asik’in harika yemeklerini yedim.Bu zamanda bile dışarısı çok sıcak nisandan sonra buraya gelinmez.
15:00 te kano gezimize gittik.Kanoda bir ben birde rehber vardı.Çok rahatlatıcıydı bir daha yapmak istedim ama vakit yoktu.3-4 timsah ve bir sürü ilginç kuş vardı.Rehberim kitaptan gördüğümüz bütün kuşlar hakkında bilgi verdi.Bu gezinin sabah 07:00 de yapılması gerekir o saatte nehre gelen büyük hayvanları (gergedan kaplan vs) görme ihtimali var.Çok fazla ayak izi vardı.Ordan otele 1 km yürüyerek geldik. Yağmur başladı birazda ıslandık .Bu gece menüde et var ama sertti.
Burda yıkanan fillerle oyun vardı ama şansıma 10 gün önce bir kaza olmuş ve bi fil sahibi ölmüş.Yasaklamışlar.Çok istiyordum olmadı
Bisiklet günlüğü 150 rupı.