dünyaya diğer insanları mutlu etmek için gelmişler(bankok-phuket)

Ana sayfaAsyaTaylanddünyaya diğer insanları mutlu etmek için gelmişler(bankok-phuket)

binrotaya üye olmuşken gezdiğim yer isimlerini unutmadan çok sevdiğim tayland hakkında da birşeyler yazmak istedim.

thy ile hongkongun ardından thai airlines ile bankoka ulaştık.(hongkongta 2 gün geçirdim) buralarda direksiyon hep sağda ve trafik sağdan aktığı için karşıdan karşıya geçişlerde ışıksız alanlarda dikkatli olmanızı öneririrm. ben gezimin ayrıntılarına geçieyim.
hongkong gibi sofistike biryerden sonra yine çekik gözlü insanlar ama ambians tamamen farklı.otelimiz bankokun merkezinde. yerleşip dışarı çıktık ve ilk önümüze gelen tuktuka bindik.(3 tekerlekli mobiler )15 dakikalık bir mesafe için pazarlık yaptık ve 400 bahta anlaştıkki sonradan böyle bir mesafeye sadece 50 bahta gideceğimizi bir sonraki tuktuktan öğrendik. taksi çok ucuz ama taksimetre yok. en uzak ulaşım yeri max. 150 baht sakın fazla vermyin. ayrıca size stratejik bir taksi durumunu anlatıcam.
ikinci bindiğimiz taksi bizi istediğimiz yere 50 bahta götürebileceğini söyledi.yola çıktık ve bir kumaş satıcısı-terzinin önünde durduk(taylanda takım elbise diktirmek bir gelenek. ne gerekse türkiyede o kumaşlarrın kralı var.) şsför bize gülümseyerek içeri buyur etti. ne iyi adam dedik hem 50 baht hemde bizi turistik bir noktada durdurdu. ardından 2. bir durak olan hediyelik eşya merkezi satışlarınında bulunduğu bir mücehver fabrikasında durduk biraz alışveriş yaptık ve taksici biz gene gülümseyen bir yüzle dışarıda yarım saat bekledi.(burada gülümsemeyen bir insan bulmak çok zor)sonra gene birkaç duraktan sonra gideceğimiz yere vardık ve şoföre kıyamayıp 100 baht verip mutlu bir şekilde ayrıldık. sonra tekrar taksiye bindik ve başka şoför bizi gene aynı noktalarda durdurmaya başladı. biz buraya geldik neden duruyorsun dediğimizde itiraf etti. burada taksiciler durdurdukları yerlere sponsor diyorlar ve müşteri içeride 10 dk dan fazla kalırsa para alıyorlar. ne öğrendik. taksiye bi,nerken mutlaka NO STOP kelimesini kullanın yoksa 5 dakikalık yere yarım saatte dura dura gidersiniz.

gelelim bankoka çok sevimli heryerde sokak satıcılarının değişik kokularda yiyecek sattığı bir yerki totalde 15 günlük olan uzak doğu turumda 3 kg verdim. değişik lezzetler açık değilseniz işiniz biraz zor. thai yemekleri çok baharatlı ve hijyen anlayışları sokakta deterjanlı bir leğene tabakları sokup çıkarmak.
halkın %95 i budist ve her yer tapınak dolu. mutlaka gezin. doğaya hayvana insana karşı çok saygılı ve minnettar insan topluluğu.

Tekneyle yapacağınız nehir turunda önemli tapınakları gezebilirsiniz.
gelelim bankok deyince akla ilk gelen masaj kelimesine.bankokta heryer masaj salonu cadde boyunca yürüdüğünüzde ince sesli minik kızlar size”hello masaaaj” diye heryerden sesleniyorlar. hergün ayak masajı yaptırdım çok ucuz ve inanılmaz profesyoneller.1 saat boyunca dizinizden başlayıp iki ağınıza yatan çok rahat bir koltukta masaj yapıyorlar ve hep gülen suratlar. öyleki her seferinde masaj parasının iki katını bahşiş verererk çıktım ve gezi sonunda baktımki cepte para kalmamış.içimden geldi çok şeker insanlar.
geceleri ise bankokun farklı bir yüzünü görüp çok üzüldüm. değişik ülkelerden gelmiş orta taşlı yada yaşlı erkek turistlerin yanında bankoklu en fazla 25 yaşında olan eskort kızlar. yine hep gülen gözler ve yanındaki adama dünyanın en yakışıklı en mükemmle insanı gibi davranıyor. sokaklarda pingpong show diye sizi gece kulüplerine sokmaya çalışan adamlar ki içeride yine aynı küçük kızlar yarı çıplak dansediyor.
bankokun 3. gününde merkeze 2 saat mesafede olan ismini hatırlayamadığım bir doğal yaşam alnına gittik. yol boyunca durup aynı bizdeki sokak kedileri gibi orada maymunları görünce çok şaşırdım.ulaştığımız yerde filler binip ormanda gezi yapıyor ve tahta botlarla nehir turu atıyorsunuz. filler bankokta çok fazla ve aynı köpek gibi laf dinliyorlar. inanılmazlar.
patayaya gitmedim çünkü bankokun gece aleminin gündüzde aynı olan bir yer olduğunu öğrendiğimde o görüntülere daha fazla katlanamıyacağımı düşünüp thai airlines ile 1 saatlik bir uçuşun ardında phuket adasına uçtuk.
netten bundarika isimli bir villa tatil köyü ayarlamıştım. taksi şoförü bile zar zor bularak ucra bir plajda olan merkezden muaf harika bir yere götürdü bizi.ünlü olsam paparazilerden kaçmak için birebir bir yer.ama bizim için öyle olmadı. çok lüks harika olmasına karşın ilk gece odada kertenkele ertesi gece elim kadar bir örümcekle karşılaşınca sabaha kadar ışık açık uyuyup buranın bize fazla doğal olduğunu düşünüp merkezde bir otele geçtik.
phuket harika bir yer. geceler hep karanlık ama bankok gibi.
2. gün yatlarla meşhur phiphi adasına gittik hani şu leonardo di caprionun beach filmninin çekildiği yer. tur sizi yatla götürüyor.2 saat biraz yoruyor ama değer. tek kelimeyle muhteşem muhteşem muhteşem.turkuaz bir su , harika yeşillki ve suyun üstünde üzeri ağalçık aşaığıya doru incelen kayalar. kesinlikle phiphi adasına gidin ve hindistan cevizi içinden suyunu için.
bu insanlar gerçekten dünyaya diğerlerini mutlu etmeye gelmişler.