DUBAİ GEZİM

DUBAİ-NEPAL-HİNDİSTAN GEZİM.

DUBAİ : 18 mart 2014

00:30 da SAW’ dan kalkan Air Arabia uçağımız 3’5 saat sonra 04:00 da Dubai’deki Sharjah havaalanına vardı.Dubai bizden 2 saat ilerideki orada saat 06:00 idi.Aktarma yapacağım için saat 15:00’e kadar olan vaktimi Dubaiye gitmeye karar verdim.Çıkışta Yeşil Pasaporta ne göz taraması nede vize gerekiyor.Direk çıktım.Dubai Sharjah havaalanına taksiyle 45 dk. 25-30 $ arası,Otobüsle 2.5 saat 3 $ tutuyor.99 nolu otobusle Sharjah şehrine 5 AED oradanda otobüs değiştirip 7 AED Dubaiye Deire city metrosunun oraya geldim.(1 $= 3.65 AED ). Dubaiye giden otobus kartlı hemen ordan 20 AED’e bir kart aldım.6 AED kart ücreti gerisi karta yükleniyor.
Deira cıyt den Gold Souk’ a gittim.Burası altıncılar çarsısı dandik bir yer boşuna gelmişim.Ordan metroyla Dubai Malla gittim. Bizim Ankamall ın yarısı bir AVM.Üst katta yemek bölümünde Sugoi Çin lokantasında birşeyler atıştırıp biraz dolaşıp Burj El Arap oteline gittim taksiyle .Eh Dubaiye geldiğimiz nerden belli olcak.Hani şu 7 yıldızlı otel neyse bir fotoğrafımızı çekip taksiyle havaalanına döndüm.200 AED tuttu.Şoför bir Bangladeşli Şeyhin taksi firmasında çalışıyor ve firmada 4000 taksi varmış.
Yolculuğumun dönüşündede tekrar uğradım.Deira city deki AVM ye gittim.Carrefourda var.Sharjah şehrindeki otobüs istasyonunun yanında balık pazarı var.Saat:15:30 büyük tekneler geliyor muhteşem balıklar var.Çok güzeldi Goa’da göremediğim balık pazarını burda gördüm.Balıklar çok büyük ve çok çeşitli ve inanılmaz ucuz ki ucuz olan tek şey.3 kg balığı 10 tl ye bıraktı.Giderseniz mutlaka uğrayın tam bir görsel şölen.Kalamar 10 TL.Sanırım istakozda 15-20 tl arası
Taksi açılış 3 AED km’de: 1.75 AED
Benzin :1 TL
Et: 10 $
Meyve çok pahalı 4 $ dan başlıyor.
Çok sıcak kapalı mekanlar duraklar otobüsler buz gibi
Otobüslerde ‘sıcakta taşımaz’ yazmışlar sabahın köründe klima sonuna kadar açık millet öksürüyor.Adamlar Dubaide sıcaktan kimse ölemez ama soğuktan ölsünler diyorlar.
Alışveriş ve herşey için Sharjah şehri daha ucuz ve çok çeşitli Dubaide herşey çok pahalı ve az.
Dubaide yürüyerek gezmek zor ve mesafeler birbirine çok uzak.Metro çok iyi ama onlada heryere gidilemiyor.
Biraz fazla detaya girdim umarım sıkılmamışınızdır