Darbeden önce Mısır Şarm’da Dalış

Merhaba, 25-30 haziran 2013 tarihlerindeki kısa Şarm gezimizi paylaşmak istiyorum.

Gezimizin ana amacı dalış yapmak olduğu için internet üzerinden Şarm’daki dalış klüplerinden birisi ile irtibata geçtim. Şu anda sezon başı olduğu için promosyon paketleri var. 10 dalış+5 yıldızlı otel konaklama (yatak+kahvaltı, 6 gece), dalış ekipman kirası (burada ne yazık ki dalış ekipmanına da para istiyorlar), havaalanı transfer, teknede öğle yemekleri dahil, 2 kişi için 1200€ olarak anlaştık. Uçak biletimizi THY direkt uçuş olarak 630TL(kişi başı)  gidiş dönüş aldık. Thy’nin Şarm’a direkt uçması güzel ama uçuş saatleri kötü, gidişimiz 02:00’de, dönüşümüz 05:45’teydi.

Şimdi çok merak edilen Mısır vizesi konusuna açıklık getireyim. Biz vize falan almadan uçağa binip gittik. Ancak uçağa binerken en son bilet kontrolünde THY görevlisi pasaportunda Türkiye’den alınmış vize olmayanların pasaportlarının fotosunu çekti ve bunu biz Mısıra gönderiyoruz yoksa çok bekletiyorlar dedi. Gönderdimi bilmiyorum ama biz yine de çok bekledik.

Uçaktan 04:30 gibi Şarm’a indik, havaalanında terk edilmiş bir görüntü var. Gişelere gelmeden vize alabileceğiniz ve döviz bozduracağınız büfeler var. İlk büfe 30$a mı ne satıyor vizeyi onu geçin, hemen gişenin olduğu koridorda 15$’a vize pulunu aldık.

Bir uçak dolusu insan pasaport kontrolünde sıradayız. Tek gişe açık. Bizim uçaktaki bazı amcalar sayıp sövmeye başladılar. Ayrıca kuyruktaki bir yaşlı İngiliz de ne oluyor kardeşim başka gişe niye açmıyorsunuz demeye başladı. Ama görevlilerin hepsinde “nerden çıktı bu uçak gecenin bu saatinde” der gibi bir hava vardı. Neyse ülkenin sıkıntılı olduğu ve insanların mutsuz olduklarını ilk dakikadan anladık. Biraz bekledikten sonra sıra bize geldi, benim ve arkadaşımın pasaportunu ve az önce satın aldığımız vize pulunu aldılar ama damgayı basıp bizi yollamadılar, bekleyin dediler.

Gişenin arkasında bekleme başladık. Aile tipi, orta yaş ve üstü herkes geçti, Türk olmayanlar geçti. Biz iki sap, bizden başka genç iki erkek, ve bir tane kızlı erkekli arkadaş grubu pasaportları beklemeye başladık. Arkada bir ofise tek tek çağırdılar, polise ne iş yapıyoruz, nerde kalıcaz gibi bazı bilgileri verdik. Polis de dandik bir not kağıdına bunları yazdı. Pasaportlarımız bir o ofise bir bu ofise gidip geldi en sonunda ülkeye giriş damgamızı basıp pasaportumuzu verdiler ve ülkeye giriş yaptık. Pasaportlarımızı damgalayan gişedeki görevli gişenin içinde bir keyif sigarası yakıp içmeye başladı. Bu arada polisler sivil kıyafetli tipsiz adamlar ama bellerinde tabanca var, oradan anlıyoruz polis olduklarını. Bu ilk intibadan Mısır’ın Türkiyeden yaklaşık 50 yıl geriden geldiğini fark ettim. Ama ülkenin içinden geçmekte olduğu sıkntılı dönemden dolayı bu yaşadıklarımız çok da anormal değil heralde. Sonuç; Mısıra vizesiz gidebilirsiniz. Aile tipiyseniz, çoluk çocuk geçersiniz. Teröriste benziyorsanız 1 saat bekleyip geçersiniz.

Neyse ülkeye giriş yaptık. Şarm El Şeyh, Sina yarımadasının (Sinai diyorlar İngilizce) güneyinde çölün kızıldenizle buluştuğu bir bölge. İsrail 60’lı yıllarda bu bölgeyi işgal ediyor ve bu bomboş bölgeyi turistik bir alan haline getiriyor. Daha sonra bölge tekrar Mısır’a geçince turizm devam ediyor. (http://tr.wikipedia.org/wiki/%C5%9Earm_El-%C5%9Eeyh)
Yerleşim bölgesi olmaması nedeniyle Şarm’da tarih, kültür, gezilecek yer falan yok. Yan yana sıralanmış lüks otel zincirleri, tatil köyleri ve onların arasındaki çöl var. Çöl üzerinde yol kenarında başlanıp bırakılmış ve hala devam eden inşaatlar göze çarpıyor.

Peki Şarm’da ne var. Kızıldeniz. Kızıldeniz belkide dünyanın bir numaralı su altı zenginliğine ev sahipliği yapıyor. Mercan kayalıkları ve akla halaye gelecek tüm tropik balıkları burada görmek mümkün. Otelimize ait plajda mercan kayalığı vardı ve kıyıdan sadece 10m uzakta stingray ve palyaço balılarını (nemo filminden hatırlayın, anemonların arasında yüzen sevimli balıklar) şnorkel yaparken izleme şansını bulduk. Daha bunların yanında gördüğümüz sürü halinde gezen onlarca balığı saymıyorum. Ayrıca dalışlarımız da çok güzeldi.

Dediğim gibi bizim tatilimiz sabah kalk, kahvaltı, dalış için yola çık, Sharks Bay denilen yerden dalış teknemize bin, gün boyu çok güzel dalışlar ve akşam otele dönüş olarak geçti. Bu arada Şarm’da dediğim gibi bir kaç koy var, Shark Bay, Nabq Bay, Neeama Bay ve Şarm denilen bölge var. Bunların arası araçla yaklaşık 10-15dk sürüyor. Dalış harici sadece Old Market denilen yere gittik. Turistik hediyelik eşya dükkanları, restauranlar vs olan bir yer. Yemek yedik, bir şeyler aldık. Pek bir numarası yok, ama otelin dışında bir yer görmek için gidilebilir. Bunun haricinde sanırım gece hayatı için bir yer daha olabilir, ama ona hiç bakamadık.

Ayın 30’unda yani Mursi karşıtı gösterilen başlayacağı günün sabahı dönüş yaptık. Şarm’da bildiğim kadarıyla darbeden sonra bile herşey normal ve halen turistler gelmeye devam ediyor. Mısırın geri kalanından izole bir bölge. Biz oradayken yolda barikatlar ve kontrol noktaları vardı. Ama bir şey kontrol etmiyorlardı.

Şarm  alternatif bir deniz, kum, güneş tatili için tercih edilebilecek bir yer. Zaten dalış yapıyorsanız tekrar tekrar gitmek isteyeceğiniz kesin. Son dalışımızda tam safety stop yaparken görünüp kaybolan Whale Shark (balina köpekbalığı), seni bulucam olum, kaçışın yok!