3 günlük uyuni tur..

3 senedir gitmek istediğim tura başlıyorum..biraz yorgun birazda heycan dolu turum başladı..1. gün ..yaklaşık 10 dakika gittikden sonra eski tren yoluna geldik. burada kullanılmayan trenler var.yaklaşık 20 dakikalık gezinti ve fotoğraf çekiminden sonra tekrar yollara konulduk. yaklaşık 1 saatlik bir yoldan sonra tur rahinelerin yani salar (tuz vadisinin )başlagıçı olan yere geldik. burada 2- 3 dükkan hediyelik eşya ve tuz muzesi bulunuyor.hediyelik eşyalar tuz yapılmış ve fiyatları uygun. ufak bir alışverişden sonra jiplere bindik ve tuz vadisinin ordasında geldimizde işçiler tuz çıkarmakta ben fotoğraf makine ile en iyi nasıl fotoğraf çıkarırım onun derdine düştüm. bir ara gözlüğümü çıkardığımda gözlerim açamadım. beyaz tuzun etkiis ve güneşin verdiği ışık ile kamıştı.tam 12 km alana yayılmış tuz vadisi harika bir şey.. öğlene doğru şöfürümüzün hazırladığı öğlen yemeğini güzel bir tuz hotel yedik.

Burdada bütün ülkelerin olduğu bayraklı bir meydan var. nasıl olurda unuturum TÜRK bayrağınıı .. niyetim buraya asmaktı..:(:(….2 saatlik bir moladan sonra tekrar yola konuşduk. yaklaşık 1 saatlik bir yoldan sonra salar tam ortasında kaktüslü tepe geldik. burada dünyanın en yaşlı kaktüsleri var. boyları 2 m bulan 1200 yaşında yıllık kaktüsler var. buraya giriş ücreti 5 dolar ödeme yapılıyor vee tepeye çıkılıyor.günün yorgunluğu yavaş yavaş üsttüme yükleniyor. biraz rakım yüksek olması beni nefes almakda güçlük çekiyorum. ama değer..burda 1 saat gibi durdukdan sonra 2 saat yolcuk ile tuzdan herşeyin tuz olduğu yerlerden tutunda yatağınaza kadar her şey tuz olan hotelimeze geliyoruz.burda size uyarım elektrik çok kızıklıveriliyor. bunu ben anlayana kadar ne yazık ki bataryamı şarj etmedim..Size uyarım muhahakak ki 2 saatlik verilen bu zamanda muhakak fotoğraf makinesi şarj etmeyi unutmayın. bu 2 saatlik elektirik verildiğinde akşam yapıldı…banyolarda sıcak suyu beklerseniz çok zor.. buz gibi suda bir duş aldım ve kendimi tuzlar içinde bir odaya yatağa attım.çok yorucu bir gün olmuştu..

2. gün.. sabah erken kalktım..şöfürüzünüm hazırladığı kahvaltıyı yaptık. bolivyada kahvaltı çok zengin değil. tur daki kahvaltıda yine aynısı görmek beni şaşırtmadı. bal ve tereyağ olmak üzere çikolata ve çaydan oluşan kahvaltımız .. tekrar yollara düştük. .. artık salar vadisindan çıktık..flemingoları görmeye geldi..üç değişik cins yaşıyor femingolar var.onların yaşadığı yere gitmek için uzun bir yolculukdan sonra geldik. yol insanı çok yoruyor.. ama sevimli kuşları çok yakından göre bilmek beni mutlu etti. ne yazık ki fotoğraf makine şarj bitti. buna çok üzüldüm. geldiğimiz yerde öğlen yemeği yenildi.tekrardan yola koyuldu. galaxi denen yere geldik. burada bir mağara .. içinde kapartmalar dan olumuş bir görüntü var. zamanında tahriçesini tam bilmiyorum ama çok eski zamanda yaşamış insanların evleri yerlere gömülü şekilde yer….

Galaxi ayrıldıkdan sonra aktif olan vokanik dağın eteğine çıktık.. dumanları dumanlarını görebiliyorduk. buraya gelmek çok uzun bir yol katetikden sonra kendimi çok halsiz beni tam kötü etti..ve ucsuz bucaksız yerlerden gecerek milli park sınırların içine geldik. burada giriş yaptık. pasaporlarımızla biletlerimizi aldık. yabancılara 20 dolar bolivya vatandaşlarına 6 dolar gibi bir miktar ödeme yapılıyor. giriş yaptıkdan kalacağımız yere hotel geldik. burada odalar tek kişilik yok odaların içinde 7- 10 -15 er li yataklar var. bizi bir 7 şerli odada yerleştik. hava çok soğuk rakım çok yüksek nefes almakda çok zorlanıyorum. mide ağrısı çekiyorum ve üşüyorum. ısınacak hiç bir şey yok ben donuyorum..akşam yemeği yemeden yatmayı denedim ama midem ağrısından duramıyorum. allahdan arjantili dostlarım beni yalnız bırakmadılar.bana sıcak içecekler verdiler ..ben ile çok ilgilendiler..burada aynı tuz hotel gibi elektrik yok su hiç yok.. yanımdaki ilaçlarla biraz uyuya bildim.
3.gün sabah uyandığımda üşüyordum. yol arkadaşlarım bana sıcak çay ve coca dene bir bitki ısıtarak verdiler. özellikle arjantili dostlarım iyiliklerini unutamam..kendimi biraz toparladıkdan sonra yola çıktık.. volkan dağlarına çıkacaktık. rakım 5000 m ben ölmüş haldeyim.. neyseki volkanik yerlere geldiğimizde yerin sıcak olduğu fark ettim ve hemen kendimi ısıtmak için ayakkabı çıkarıp oturdum.kendime yavaş yavaş geldim..

Kaldığımız hotel de küçük bir bakkal denebilir elektrik vardı.para karşılığında batary şarj etmiştim..ve fotoğraf çekmeye tekrardan başladım..şili topraklarına ait olan volkanı da gördükden sonra uzun bir dönüş yolculuğu başlamış oldu..ben bitmiş halde diğer dostlarım şarkılar söylerek geri dönüyorduk..tur içinde bir çok zaman lamaları görebildik.. çok yakından görmek çok güzeldi…ve dönüşümüz uyuni tekrardan merhaba diyebildik..

size tavsiyem uzun bir tur planlıyorsanız kesinlikle dinlenmiş şekilde çıkmanız.. benim hatam uzun bir yolculuk yaptıkdan sonra hemen tur katılmam oldu. beni çok etkiledi.. devam edeceğim.. bekleyin.. ..