2010 Doğu Anadolu Gezisinden Kalanlar: TUNCELİ

2010’nun Haziranında üç yıldır gittiğim doğu ve güneydoğu Anadolu gezimin 78. İl durağı Tunceli. Her şey Erzurum’dan Adapazarı’na giderken otobüsümün Erzincan Terminalinde mola vermesi ile başlayan yolculuğumun ilk adımları Tunceli ile ilgili gidiş geliş bilgilerini terminaldeki otobüs firmasından bilgileri alarak başladı.

Hemen apar topar beni Adapazarına götüren otobüsten indim ve ertesi gün Tunceli’ye gitmek için sabah saat 7:30 otobüsüne bilet aldım. O akşam Erzincan’da bir otel de kaldım.

Sabah 7:30 Erzincan Terminali

Heyecanlıyım; şimdiye kadar gezdiğim illerin 78’nci olacaktı Tunceli. Evet şimdiye kadar Türkiye’de gittiğim il sayısı 78 oldu Tunceli ile. Bir de her gittiği il’in il tabelasında fotoğraf çektirme gibi bir hobim oluştu. Onun da heyecanı eklenince iyice sabırsızlanıyordum gitmek için. Sabahın erken saati olmasına rağmen terminalde Erzincanlı bir amca ile sabah sohbetimizi yaptık. Ve otobüsteyim gidiyorum.

Erzincan’dan yaklaşık Erzurum yönüne 30 dakikalık bir yolculuktan sonra yol ayrım tabelası size gideceğiniz yönü gösteriyor.

Aslında Tunceli Erzincan’a yakın yaklaşık 120 km civarında. Demiryolu köprüsünün altından geçerken Tunceli İl sınırı da başlıyor. İlk tabela Tunceli 90km.

Yolculuk boyunca sizi bırakmayan yeşil manzara sizden hiç ayrılmayan nehir sadık bir yol arkadaşı olarak hep yanınızda gelmeye devam ediyor.

Yolculuk boyunca size birde tüneller arkadaşlık etmeye başlıyor. İlk tünelden sonra bir tünel ile daha karşılaşınca hemen fotoğrafını çekmek istiyorum. Yanımda oturan bey diyor ki boşuna çekme sıkılırsın neden diye sorduğumda bu tünellerden 25 tane var diyor. Onun için hangi birini çekeceksin diye bana takılıyor. Ben de hiç olmazsa birkaç tanesini çekeyim diyerek hem doğal olarak elle oyulmuş hem de belliki makine ile oyulmuş tünellerin fotoğrafını çekiyorum.

Kilometreler ilerledikçe Tunceli’ye varmak için sabırsızlanıyorum. Neredeyse her 10 kilometrede bir yolun kenarındaki tabelaların fotoğrafını çekerken işte Tunceli 10 kilometre tabelası ile yolun sonu güzelliğin başlangıcı habercisi.

Sonunda gidip gezdiğim illerin 78. Olan Tunceli’deyim.

Küçük ama yeşilin içinde dağın yamacında misafirlerine hoş geldin diyen yeşil Tunceli.

Sakin bir gün, önce kahvaltı yapmak için bir yer arıyorum. Çok güzel bir yer buldum bile güzel bir kahvaltı etmek hem de Tunceli’de etmek çok keyif verici benim için. Bilindik bir menü belki ama sizinle paylaşmak güzel olur diye düşündüm işte Tunceli kahvaltı menüm.

Kahvaltı sefası bitince sırada Tunceli’yi gezmek var. İlk önce taksi durağına doğru gittim. Neden mi İl tabelasında fotoğraf çektirmek için. Sağolsun hemen taksiye bindik il tabelası önünde fotoğrafımı çekti taksici arkadaş. Sonrada beni durağa çay içmeye davet etti. Oturduk 45 dakika kadar sohbet ettik. Çay için teşekkür ettikten sonra şimdi sokaklar beni bekler diyerek ayrıldım duraktan.

Tunceli merkezinde yürüyerek her yere gidebilirsiniz. Yeni yerleşim yeri ise minibüs mesafesinde biraz yürümek gerek o yüzden minibüs en iyisi. Sokaklarında gezerken havanın sıcaklığı da karşısında bir soluklanmak istiyorsunuz. Size en güzel manzarasını sunuyor şehir ağaçların altındaki kafelerinde.

işte kafelerin size sunduğu harika manzara

Günübirlik Tunceli gezimde çok güzel saatler geçirdim. Gittiğim 78.il olarak beni çok güzel ağırladı Tunceli. Tabi bu kadar küçük bir yazı ile anlatılmaz Tunceli. Bununla ilgili çok güzel bir Tunceli belgeseli çekmişler. Gezerken sokaklarında Tunceli’nin bir fotoğrafçının vitrininde gördüm aldım. Hatta belgeseli çeken kişiymiş uzun uzun sohbet ettik.

Veda zamanı geldi Tunceli’ye. Terminale doğru beni Erzincan’a götürecek olan otobüsü beklemek için son bir defa daha sokaklarından geçerek bir daha yeniden gelebilmek ümidiyle diyerek hoşça kal diyorum Tunceli’ye.

Kısa ama güzel bir gezi olmuş.Sayenizde biz de otobüste ,sizin yan koltukta girdik Tunceli ye…Kahvaltının içeriği ve sunumu iştah kabarttı doğrusu…

• Corto_Turco dedi ki:

Fotoğraflardan anladığım kadarıyla biraz çetin ama muhteşem bir doğası var Tunceli’nin. Hem ürkütücü hem çekici. Bize de görmek kısmet olur inşallah. Az bilinen bir rotaya değindiğiniz için teşekkürler.

• incialp dedi ki:

Tunceli hep çok uzak gelmiştir bana başka bir dünya tabi bunda başka etkenler var burada değinmek istemediğim. kahvaltı her kahvaltı gibi ama sunum hoş. şehir keşfedilmeyi bekliyor gibi.. benimde bir gün yolum düşer umarım…

• DEEP73 dedi ki:

güzel türkiyemizde o kadar güzel şehirlerimiz varki su an burda gordugum resımler sonucunda tunceliden bunlardan bir tanesi..Dogru söylüyosunuz inci hanım aslında burada bahsedılemeyecek nedenler yuzunden tuncelı ve onun gıbı bır kac sehır banada uzak geldı her zaman ama bu yazıyı okuyunca tuncelı gercekten gormek ıstedım ınsallah gercekten bır gun tuncelıyı bende gorebılırım ..

• Cloud dedi ki:

78 il fiyuuvv, biz de geziyoruz diye seviniyourz. Bu arada Adapazarına gidiyormuşsunuz, bir Sakarya2lı olarak merak ettim doğrusu. Bir de kafanıza esti ve otobüsten inip Tuceli’ye mi gittiniz, öyleyse eğer vallahi kutlarım. ben de genelde böyle spontane dalarım gezilerin içine… Elazığ, Diyabakır, van gibi yerleri gördüm ama Tunceli’ye gidemedim. hedefim yeniden motosiklet alınca gidebilmek.

Tebrikler ve teşekkürler paylaştığınız için…

• jumanji dedi ki:

mrb Cloud

Erzurum’dan Adapazarı’na gidiyordum Erzincan terminalinde otobüs 25 dk mola verdi o arada bir bakayım dedim Tunceli’ye otobüs kaçta, kaç lira kaç saat sürüyor diye. O an da karar verdim gitmeye, müavine dedim ki çantamı alabilirmiyim diye hayırdır abi dedi ben iniyorum dedim, bileti de iade ettim yani bilet yandı o akşam Erzincan’da kaldım ertsi sabah 7:30 otobüsü ile Tunceli’ye gittim.

• abt_smyrna dedi ki:

Bende sizin gibi önce Türkiye sonra diğer ülkeler diyenlerdenim. Şu anda ABD’de olmama rağmen ülkemde görmediğim birkaç ili görmek için sabırsızlanıyorum. Elinize sğalık.