2 günde viyana-bratislava

çok merak ettiğim viyanaya en sonunda gittim. uçaktan iner inmez şehre indiğimde fotoğraf makinemi aldım elime her gördüğüm binayı çekmeye başladım. öyle bir yerki her gördüğünüz bina size önemli tarihi bir yer gibi gelebilir. ama baktımki bütün binalar öyle. mimarlık okuyan birinin mutlaka görmesi gereken bir şehir.

ilk olarak gitmeniz gereken yer stephandsom katedrali. katedralin yeri şehrin merkezi ,bizde taksim meydanının ortasında gibi düşünün. gotik tarzıyla yapılmış etkileyici bir yapı. dediğim gibi viyanada her yapı etkileyici.heryer önemli duruyor. öyleki birlikte gezdiğim arkadaşımla birbirimize sürekli kokla kokla burası tarih kokuyor diyerek şakalaşıyorduk. stephandsomun yanında faytonlar size şehir turu attırıyorlar. biz bindik. 65 euro, 30 dk. ama sonra pişman olduk. zaten yürüyerekte 45 dk da gezebilirsiniz. heryer çok yakın birbirine.

ikinci durağımız statsoper oldu. meşhur opera binası. önünde mozart kılıklı konser bileti satmaya çalışan adamlar görebilirsiniz. ama tabikii statsoperde değil. viyana senfoni orkestrası dünyanın en iyi orkestralarından biridir ve onları dinlemeye turist kıyafetlerinizle gidemezsiniz ve herzaman konser vermezler. 3, önemli yer hofburg bölgesi. merkeze 10 dk yürüme mesafesinde . zaten yanlışlıkla bir sokağa girseniz illaki tarihi biryere çıkarsınız. bu bölgede hofburg sarayı, kunsthistorisches müzesi(viyana müzesi)ni görebilirsiniz.diğer bir saray ise merkezin biraz dışında ama metroyla 10 dk da gidebileceğiniz schloss schonbrunn bahçesi görülmeye değer.viyanada her satılan turistik obje mozart resmiyle motiflendirilmiş. zaten mozarın heykelide merkezde. mağazaların hepsi pazar kapalı. hafta arasıda 19,00 oldumu hepsi kapanıyorki o saatte heryer cıvıl cıvıl. avrupalıların niye krize gittiklerine şaşmamak gerekli.?heryerde kafeler yiyecek içecek ucuz ve kötü diye düşündüğüm bir kafede bile harika bir bolonez soslu spagetti yedim. yemekleri güzel yapıyorlar.

stephandsoma bağlanan iki ana işlek cadde üzerinde resim yapanlar, minik minik konser veren küçük gruplar ve barcelona le ramblastaki hareketsiz duran değişik kılıklı insanlar para karşılığı foto çektiriyorlar. bir günü böyle bitirdik. ertesi gün bratislavaya geçtik. bratislava slovakyanın başkenti. buraya trenle, otobüsle, yada feribotla maksimum 1 saat 15 dk da gelebilirsiniz. biz trenle gittik. gidiş dönüş bileti kişi başı 14 euro ve çok konforlu. trenden indiğinizde yine AB üyesi ama ne alaka diyebilirsiniz. tren garından ilk çıkşta 5 dk içinde gayet sağlıklı görünüşlü 3 dilenci yapıştı yakama.

viyananın o temiz sokaklarından sonra sanki daha geçen sene savaştan çıkmış görüntüsü veren bir şehir. aslında öyle bulacağımı tahmin ediyordum ama biz oraya old city için gittik. şehrin ortasında minicik bir viyana gibi bir alan. buraya gardan 7 dk da bir kalkan 93 nolu otobüsle gidebilirsiniz. bunu bir yere yazın çünkü turist information bile ingilizce bilmiyor. biz nasıl öğrendik hiç sormayın.old cityde şehir katedrali ve onun devamo olan tarihi binaları gezdik. ordan bratislava kalesine çıktık. old cityden karşı yola geçtiğinizde tırmanarak 10 dk. kale şehrin tepesinde ve harika bir manzarası var. 2 saatte bitirdik bratislavayı. gidinmi desem gitmeyinmi bilemedim. buraya gelmişken slovakyayıda göriyim derseniz gidin ama beklentilerinizi küçük tutun.yazı için resimleri eklicem inşallah.